Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #1 Skrevet 24. mars 2010 Jobber på et vikariat som gjelder frem til 1 september. Jobbet i samme bedrift siden 2008. Nå er jeg gravid med termin i midten av november. OG permisjon vil da starte i slutten av oktober. Jeg har en veldig tung jobb, og sannsynligheten for å holde ut med mage osv ut hele svangerskapet er liten. Men hva gjør jeg? Etter 1 september kommer jeg jo neppe til å få ny kontrakt siden jeg da snart skal ut i permisjon.. Hvis jeg da holder ut så lenge. Må jeg da gå uten lønn i to mnd? Og hvordan er dette hvis jeg feks blir sykmeldt i juli eller august. Får jeg da sykepenger for de mnd jeg ikke har kontrakt? Håper noen kan svare..
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 24. mars 2010 #3 Skrevet 24. mars 2010 Blir du sykmeldt før vikariatet går ut, får du sykepenger frem til permisjonen starter, betalt av nav.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 24. mars 2010 #4 Skrevet 24. mars 2010 Du får også dagpenger dersom du IKKE skulle våre syk.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #5 Skrevet 24. mars 2010 Blir du sykemeldt før vikariatet opphører får du sykepenger basert på lønnen din frem til permisjonsstart. Blir du ikke sykemeldt, eller vikariatet ikke blir forlenget har du krav på dagpenger frem til permisjonen starter.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #6 Skrevet 24. mars 2010 Hvor står det om at man får sykepenger betalt av nav etter vikariat, på nav sine sider??
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #7 Skrevet 25. mars 2010 Er jobben din så tøff at duikke klarer å gjennomføre den eler du skulle får svangerskapsplager, så blir man sykemeldt. Da er det NAV og noen gang arbeidsplassen som dekker dette. Skulle du holde ut i jobben til permisjonen starter, da har du krav på dagpenger på lik linje med andre som er arbeidsledige. Permisjonspenger beregnes ut fra både lønn, sykepenger og dagpenger. Jeg ble sykemeldt kun 18 uker uti svangerskapet pga bekkenløsning med min siste. Da var det bare 6 uker siden jeg hadde begynt i nytt vikariat. Jeg fikk utbetalt sykepenger fra arbeidsplassen, som de får dekket av nav senere. Ved fødsel gikk jeg over på permisjonspenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå