Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei:) jeg lurer på hva det er i røyken som er skadelig for barnet? er det nikotinet? prøver å slutte, vil virkelig klare det, åsså lurer jeg på om at viss jeg beggyner med sån minisnus i overgangen fra røyken og så slutte med snusen etterpå, men viss det er nikotinen som er farlig så er jo ikke det noe vits i.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nikotinen (som får blodårene til å trekke seg sammen, og gir dårligere tilførsel av oksygen og næringsstoffer) i tillegg til mange andre tilleggsstoffer som finnes i røyken. Det brukes mange forskjellige kjemikalier, feks formaldehyd ++ og jeg vet ikke nøyaktig hvordan de påvirker din eller barnets kropp. Vet heller ikke om disse stoffene finnes i snus. Kan det være en ide å bruke nikotinpreparater en periode i stedet? Snakk med legen om det. Det må vel være bedre enn å røyke tror jeg..

Lykke til med røykeslutt:)

Skrevet

ja, tror jeg må det, skal til legen på mandag så får høre da:D

tusen takk:D

Skrevet

Snus er ingen lur løsning, det er mer nikotin i en snus enn i en røyk og den ligger under leppa lenger. Så du får i deg mer nikotin over lengre tid. Røyk inneholder bl.a blåsyre, tjære, kolmonoxid som kan hemme vekst, og gi "koblingsfeil" som astma, allergier og ADHD. Men det som fikk meg til å slutte var en animasjon av en baby i magen utsatt for morens røyk hvor babyen lå og skalv i spasmer, dette kommer av nikotinet. Og babyen er faktisk avhening av nikotin når den blir født.

God røykeslutt =)

Skrevet

tror jeg skulle ha sett den animasjonen jeg også, hvor fant du den?

Skrevet

Jeg husker ikke, har prøvd å finne den flere ganger etterpå :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...