Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #1 Skrevet 24. mars 2010 hei:) jeg lurer på hva det er i røyken som er skadelig for barnet? er det nikotinet? prøver å slutte, vil virkelig klare det, åsså lurer jeg på om at viss jeg beggyner med sån minisnus i overgangen fra røyken og så slutte med snusen etterpå, men viss det er nikotinen som er farlig så er jo ikke det noe vits i.
Gjest Skrevet 24. mars 2010 #2 Skrevet 24. mars 2010 Det er nikotinen (som får blodårene til å trekke seg sammen, og gir dårligere tilførsel av oksygen og næringsstoffer) i tillegg til mange andre tilleggsstoffer som finnes i røyken. Det brukes mange forskjellige kjemikalier, feks formaldehyd ++ og jeg vet ikke nøyaktig hvordan de påvirker din eller barnets kropp. Vet heller ikke om disse stoffene finnes i snus. Kan det være en ide å bruke nikotinpreparater en periode i stedet? Snakk med legen om det. Det må vel være bedre enn å røyke tror jeg.. Lykke til med røykeslutt:)
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #3 Skrevet 24. mars 2010 ja, tror jeg må det, skal til legen på mandag så får høre da:D tusen takk:D
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #4 Skrevet 24. mars 2010 Snus er ingen lur løsning, det er mer nikotin i en snus enn i en røyk og den ligger under leppa lenger. Så du får i deg mer nikotin over lengre tid. Røyk inneholder bl.a blåsyre, tjære, kolmonoxid som kan hemme vekst, og gi "koblingsfeil" som astma, allergier og ADHD. Men det som fikk meg til å slutte var en animasjon av en baby i magen utsatt for morens røyk hvor babyen lå og skalv i spasmer, dette kommer av nikotinet. Og babyen er faktisk avhening av nikotin når den blir født. God røykeslutt =)
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #5 Skrevet 25. mars 2010 tror jeg skulle ha sett den animasjonen jeg også, hvor fant du den?
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #6 Skrevet 25. mars 2010 Jeg husker ikke, har prøvd å finne den flere ganger etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå