Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #1 Skrevet 24. mars 2010 så på dyrenytt nettopp sammen med jenta mi, vi fikk lyst på nakenkatt vi. den var jo så tøff! noen som vet om den er bedre eller verre en vanlige katter hvis man har en tendens til allergi? er de dyre?
Hopptetussa90 Skrevet 24. mars 2010 #2 Skrevet 24. mars 2010 Google sphynx.. De ligger nok relativt høyt i prisklasse... Synes de er tøffe selv, men mannen min liker ikke katter. Vi har derimot nakenhund.
Miztery Skrevet 24. mars 2010 #3 Skrevet 24. mars 2010 Min ex-svigerinne har en Sphynx. Merkelig utseende, og å ta på den kjennes ut som det er semsket skinn..hehe men samtidig en veldig kosete katt, snill og grei. Tror hun betalte 12000,- for den.. Allergisk sett er den ikke bedre, da allergenene sitter i huden på katten. Med tanke på allergi er det vel Sibirkatten som er best.
Babyluren Skrevet 24. mars 2010 #4 Skrevet 24. mars 2010 Nydelige og morsomme katter : ) Var en som ble omplassert gjennom finn.no for ikke lenge siden. Lurer du på om du eller noen i familien reagerer på katten vil kanskje en seriøs oppdretter la dere låne en katt i noen uker for å se det an. Er jo en temmelig drøy investering en Sphynx, som du jo ser av innlegget over. Ellers har vel katter rundt 7 allergener du kan reagere på, pels, spytt, urin, sekret, hud etc. Er det pelsen du reagerer på kan det kanskje gå med en sphynx, er det hud (vanligst) eller andre ting vil en slik nakenkatt trigge like mye allergi som en vanlig katt. Jeg er selv allergisk, men har en cornish rex og det går helt fint. Den har kun ett lag pels mens en vanlig katt har tre : ) Det sies at du vil reagere mindre på en kastrat fremfor en intakt katt, mindre på en hann en på en hunn og jo lysere pels jo bedre. Sånn sett er vel en kastrert, hvit hankatt det ideelle : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå