Gå til innhold

Kan togulykken være en terroraksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt tanken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det mente gubben også når jeg fortalte han om den!

Skrevet

"Hvis dette får fortsette vil det til slutt være for sent. Da vil vi få en 11. september og en 7. juni på norsk jord. Dette er ingen trussel, men en advarsel" har vi fått beskjed om.

Jeg håper politiet finner ut hva som har skjedd og hvorfor bremsene ikke virket.

Skrevet

Hvem som vet. Men heller mest mot menneskelig svikt. Eller kanskje noen har lekt seg med vognene og fjernet sikringen som igjen førte til at de begynte å trille.

Kan være mange grunner til denne ulykken, men alt blir spekulasjoner. Håper de finner ut hva som er årsaken fort. Og håper det ikke er en terroraksjon.

Skrevet

Fjernet bremsene på 16 vogner? Muffins.

Skrevet

Jamen herregud da, hvor dumme er dere? Skulle dette vært terroraksjon så hadde de gjort dette et sted hvor det er mange mange mennesker. Dette var godstog. Mange sitter i de? Og de har ikke akkurat truffet bygninger med flere hundre mennesker.

jizes så dumme dere.

Skrevet

Når togene står parkert, skal alle bremser, unntatt en, være AV!!

Dersom denne en ikke er ordentlig festet kan vel slikt skje... dessverre..

Er nok menneskelig svikt...

Skrevet

Vi får se. Alle muligheter er åpne akkurat nå.

Vi er ikke dumme selv om vi ser muligheten for terror på norsk jord.

og du anonym 19:35, du vet vel at dette toget kunne gått til Oslo S? Tenker det ikke er så dum en tankegang, jeg! Mange flere liv kunne ha gått tapt.

Strekningen vognene løp løpsk på er over sju kilometer lang!

Skrevet

Tror jeg ikke.

Det er nok menneskelig svikt der de parkerer vognene + menneskelig svikt fra togleder som ikke klarte å stanse det..

Skrevet

Greit at du lurer, men terror? Nei, dette er nok en menneskelig svikt.

Denne tråden vitner om hvor hjernevasket man blir av å lese for mye om terror i utlandet. Hver gang det skjer noe er det terror, og terror utføres bare av muslimer, så er vi i gang igjen...

Skrevet

du anonym 1947,

å herregud, nå blir du enda dummere!

den kunne gått hvor som helst, alle tog kan gå hvor som helst. men dette toget hadde ikke no rute til oslo s. Hadde dette vært vanlig passasjertog så kunne man spekulert.

ja, hvis toget gikk så fort som 100 km/t så er 7km ingenting, di dumme ku!

Skrevet

Det kunne gått hvor som helst, ja. Hvor dum kan man bli, du?

Det er lettere å tukle med godsvogner enn persontog.

Skrevet

19:56, du trenger da ikke å gå i rute når du er et godstog som løper løpsk. Da kan det gå rett vest i full fart hvor som helst i byen.

Dette kunne faktisk gått veldig mye verre.

Skrevet

anonym 19:56:

"Pressevakt i Jernbaneverket, Arvid Bårdstu, sier til NRK at det trolig var den høye farten som gjorde at vognene ikke lot seg avspore.

I stedet konsentrerte sentralen seg om å hindre at vognene skulle ta seg inn på spor med annen trafikk og ende sin ville ferd på Oslo S, og styrte vognene slik at de ville følge godstogsporet til Sjursøya"

Ikke så dumt likevel?

Skrevet

om det ikke hadde blitt pense om hadde det faktisk farta avgårde til oslo s, så ja, mulighetene for terror er kjempestor, hadde det gått dit hadde MANGE liv gått...

Skrevet

Herregud, nytt lavmål i debattene. Tror dere høner at dere kan diskutere en sak uten å måtte ty til å kalle hverandre dumme, og forsøke å overgå hverandre i å slenge usaklige tilleggskommentarer? Dere skjønner at det ikke er den andre parten som virker som den mangler noe mellom ørene når "hvor dum går det an å bli?" er et av hovedargumentene dine?

Skrevet

Dere er virkelig hjernevasket! Selv om mange liv hadde gått tapt er det ikke nødvendigvis terror. Er alle ulykker terror nå?

Media hauser opp terrorbegrepet og har gjort det i mange år, men det betyr ikke at faktiske ulykker ikke kan skje!

Skrevet

Kalle folk for høner er også lavmål

Skrevet

Kalle folk for høner er også lavmål

Skrevet

Dette var nok en ulykke.

Terroraksjon kunne vi kanskje tenkt på om det var et passasjertog.

Skrevet

Jeg tror ikke dette var terror.

Men et fullastet godstog ville vel gjort like mye skade og forårsaket like mange døde som et passasjertog. Tror ikke man skal avfeie sånt fordi det var et godstog. Ser for meg at det er enklere å luske rundt godstoget og gjøre ting som det også..

Skrevet

Terrorister bruker da alt de kan finne for å skade mennesker, så hvorfor ikke 16 godsvogner?

Jeg er ikke dummere enn at jeg tror det fint går an iallefall.

Hva som virkelig ligger bak denne forferdelige tragedien, det gjenstår å se.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...