Gå til innhold

Dere med Bakugan-dilla småbarn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen som blir 4 om få uker har fått øynene opp for dette og er helfrelst.

Har kjøpt noen til han og kjenner jeg mamman rett blir det nok en hel del til, he he.

Men det jeg lurte på:

Dissa kortene, spiller de om de eller leker de med de og tar med seg sine egne hjem igjen?

Har lurt på å skriv navnet hans på dem siden han kommer til å ha med seg de på lekedagene i barnehagen (huff, hva er vitsen med de dagen...?). Er det teit å merke de?

For spiller de om kortene på ordentlig så kommer iallfall de til å være hjemme til han er en del større. Han følger jo der bare hva de større guttene sier mest sansynlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen her nå?

Skrevet

De kan vissnok konkurrere med kortene og Bakugans. Noen av kortene har magnetplate slik at Bakuganskulene åpner seg. Noen kuler er mer verdt enn andre og det står et tall inne i Bakugans som indikerer verdien.

Det er vanlig at de bytter kuler. De "lure" barna (gjerne større) bytter til seg Bakugans med større verdi, og noen bytter bort sine slitte.

Så hvis sønnen din kommer borti de "flinkeste" luringene så kommer han hjem med gamle slitte Bakugans med liten verdi.

Så det gjelder å være obs. og lære barnet sitt at man kan bli lurt.

Skrevet

Her i gården brukes kortene "bare" til å åpne bakugaene med, samt å "lese" litt på dem sammen med pappaen. Ikke noe spilling enda, storebror er 4,5 år. Men, vi tar vare på dem, tilfelle det blir spilling når han er eldre.

Jeg hadde merket dem om han skulle hatt dem med i bhg, men vi har aldri hatt den problemstillingen her. For man kan lirke åpne en bakuga uten kort også. Det lærte vi av lillebror...

Skrevet

Takk for svar.

Har klart å lese meg til reglene, men lurte mest på det bekreftet. Om det virkelig foregår spill om kortene og figurene.

Da merker jeg de han får med seg.

Skal han spille dem bort får han vente til han er så stor at han skjønner det......og kan lure og trikse tilbake, he he.

Men han er glad i tingene sine så tror nok han passer bra på selv også, takk og lov.

Skrevet

Flere med erfaringer?

Skrevet

Samme her - her brukes bare kortene til å åpne kulene på samt å se på. Her har de forbud mot egne leker i bhg (takk og pris), så det å spille med disse har ikke vært aktuelt enda. Han er 5 år. Det går forresten fint å åpne dem uten kort...bare å slippe dem i gulvet det;-)

Her har ikke hverken guttungen eller vi satt oss inn i reglene rundt disse, han bare leker med dem:-)

Skrevet

Får sjekke G-tallet inne i Bakuganene. Over 600 er bra, de er mest verdifulle :-)

Skrevet

Å takk, det hadde jeg lurt litt på.

En siste ting da. Noen av kortene har en gul sirkel rundt et av tallene, hvorfor det?

Skrevet

Min sønn sier at hvis det er en sirkel rundt, så dobbles verdien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...