Gå til innhold

Er det mye arbeid med marsvin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat sagt ja til å overta 2 marsvin på ca 6 mnd..men vet ingenting om marsvin egentlig. Skal google marsvin også, men greit å høre her inne fra noen som har eller har hatt marsvin :) Vi har en katt fra før, men de skal jo være i bur, så det bør vel ikke bli noe problem..Tar i mot alt av tips og råd for å bli en god marsvineier :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa har marsvin og det er ikke så mye jobb med det. Må jo gjøre rent i buret hans en gang i uka (kanskje oftere hvis man har 2 stk) og passe på at han har mat og vann. Men ellers krever han lite. Han liker å være blant oss og høre/se oss. Han liker å komme ut og tasse litt på gulvet og sitte i fanget til snuppa når hun ser barnetv. Han skal ikke ha kål, pære eller sitrus. Han trenger marsvinblanding, høy, c-vitaminer og kvister å gnage på. Om sommeren liker han å få komme ut i gresset litt når når været er godt og setter også stor pris på at vi plukke gress, løvetann og kløver til han. Marsvin er også veldig glad i mais.

De er sosiale og vennlige små dyr som er lette for barn å holde og kose med. Et ypperlig lite kjæledyr!

Skrevet

Takk for svar :) Nå er de flyttet inn, katta og Leah er skeptisk til dem..hehe:) Syns det ser skrekkelig kjedelig ut å bare sitte oppi det buret, finnes det leker man kan kjøpe til de?

Skrevet

Det er mer jobb enn mange tror! Det er godt at de er to, siden de er utrolig selskapsyke og blir deppa uten venner:) Renhold, klipp av negler, nytt vann, mat og ikke minst passe på at tenna ikke blir for lange osv. Det er jo moro! De må jo få komme ut av buret ofte, og om sommeren kan de ha hagebur. Du får helse Pudding og Fromasj fra meg:) To av mine damer het Lina og Klara etter bestemødrene mine.

Skrevet

Ja har googla litt nå og ser at det er litt jobb med de. Men jeg har tatt på meg ansvaret for de, og da skal de ha det godt! Hvor ofte må man klippe negler? Skal prøve å ha de ute av buret litt hver dag så de kan gå litt rundt på gulvet, den forrige eieren sa at de bare står helt i ro om man setter de på gulvet..men han sa også at han hadde prøvd å støvsuge de pga mye spon i pelsen..så de er vell vettskremte stakkars,,Tror de får det bedre hos oss jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...