Gå til innhold

små blødninger og nattevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber som nattevakt på medisinsk avd med meget høyt tempo. (har rundturnus) Jeg er gravid i uke 6 og har siste uka hatt 3 små blødninger. Det er ikke mye og det er ikke friskt blod. Har ikke vondt i magen men murringer og nedpress. Ellers i fin form bortsett fra at jeg har utviklet et sovesyndrom :P

Det går nå mot nattevaktshelg og jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre.. tenkte å ringe legen i morgen tidlig, men ville spørre her også.

Noen som har opplevd lignende? Hadde dere reist på nattevakt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nattjobbing og graviditet anbefales ikke sammen!

Leste en artikkel om det, skal se om jeg finner den....

Skrevet

Vet noen ikke anbefaler det. Men tror ikke legen min er en av dem. Litt delte meninger blant ekspertene.

Selv tror jeg ikke det har så mye å si hvis man er i god form og det kjennes greit. Er bare det at jeg føler meg ikke helt vel med det siden jeg har disse blødning/utflod greiene i tillegg til nedpress. Har ikke nevnt noe for legen enda så. Får ta det i morgen.

Huff. Sjefen irriterer seg grønn over de som har sykmeldt seg fra nattevakter i svangerskapet så det blir jo spennende.

En annen ting er at jeg har ikke lyst til å fortelle sjefen at jeg er gravid enda.. Men må vel hvis jeg plutselig ikke dukker opp på jobb..

Skrevet

Men da må jeg nesten fortelle sjefen om graviditeten da. Men det vil jeg ikke.. Signerte jo ny kontrakt for bare et par dager siden så det er jo litt pinlig.. (jobbet der i 3 år).

Gjest Edemuli
Skrevet

Mange som blir sykemeldt fra nattevakter under svangerskap, nattjobbing øker risikoen for spontanabort bla.

Hvis legen din ikke har forståelse for dette, kan du bestille time hos gynekolog.

Du kan bli flyttet over på dag/kveld. Er flere alternativ hvis du bare undersøker litt.

Lykke til.

Skrevet

Ooops det var jo samme link som Pila det hehe :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...