Gå til innhold

Litt personlig kankje....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er alle godt i gang med sex?

 

Vi er ikke det :-(

 

Magica...Du er det har jeg skjønt ..hehehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei...vi er ikke det heller...vi er slitne og trette...og dessuten synes jeg det har blitt vondt og ubehagelig etter fødselen:(

 

Velger å være anonym her jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja vi kom godt igang... såvidt. Men jeg blir litt aseksuell når jeg er gravid, så nå er det litt tørke igjen :oP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er komt godt i gang i perioder ;) dvs, jeg merker at jeg er lite interessert i se de dagene hvor jeg føler at jeg har alt ansvar for småen, mens mannen kan finne på å prate en halvtimes tid i telefonen - selvsagt midt i leggingen osv. Noen ganger skjønner jeg ikke hvordan han kan finne på å forsvinne eller surfe på internett eller hva det nå er og bare forvente at jeg skal ta meg av alt med legging osv. Selvsagt etter jeg har hatt småen hele dagen og laget middag mens han slapper av på sofaen. mannfolk :( (jada, vi har snakket om dette flere ganger, men det er visst mitt ansvar likevel.)

 

litt utenfor tema kanskje, sorry, måtte bare få det ut.

 

men poenget var i alle fall at sexlivet er godt i gang og jeg merker at begge blir litt nærmere hverandre om vi har det regelmessig. Ikke alle stillinger som er like gode (ikke fordi det er vondt, men jeg føler meg ikke like komfortabel etter fødselen og jeg er kanskje litt redd for at det skal gjøre vondt).

 

"trikset" våres for å få i gang sexlivet etter fødselen var å kose oss med vin og god mat etter småen var lagt (i helgene da), slik at vi (eller jeg) ble avslappet og fikk koblet litt av etter slitsomme dager. Merker også at de dagene jeg er nydusjet, og har sminket meg og kledd meg ok blir jeg mer lysten på sex. Ellers er jeg bare en "sliten mamma", hehe, og føler meg lite attraktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger å være anonym akkurat på denne ;-)

 

Vel, jeg merket at de 3 første ukene etter fødsel, så var savnet etter sex der. Men så dabbet det av litt, det var akkurat som at det ble en vane. Og ikke ha sex altså.

Når det var gått 6 uker så hadde jeg vel på forhand bestemt meg for at sex-livet skulle taes opp igjen.

Jeg visste at man lett kunne gå inn i en sex-løs vane, og det var jeg litt obs på. Og jeg merket det virkelig også. Jeg savnet det ikke det grann.

 

Men men, 2 dager før det var gått 6 uker, så var det en fredag. Og mannen var virkelig i det romantiske hjørnet, så jeg tenkte "skitt au" Jeg kan like så godt hoppe i det. Det var ingen fantastisk opplevelse (Ikke vondt, men ingen nytelse heller akkurat)

Vi fortsatte i tiden fremover og ta oss tid til og sette oss ned og kose oss og være intime. Selv om kroppen skrek etter søvn stort sett hele døgnet.

Jeg merket fort at den gamle lysten og nytelsen var på vei tilbake. Jo mer jeg fikk, jo mer ville jeg ha det.

Men jeg presset meg selv i begynnelsen. IKKE mannen, men jeg presset meg selv.

 

Jeg tror det er viktig å prøve å ikke komme inn i en vane hvor man ikke savner sexen. Man får jo så mye fysisk kos fra babyen, og det stiller manges behov på nærhet. Men det er viktig å ikke glemme samlivet med mannen sin oppi det hele.

Man skal jo være kjærester og forreldre.

Jeg tror vi er bedre forreldre, når vi har den fleipete, kjærlige tonen oss imellom. Barna har godt av å se at foreldrene elsker hverandre.

 

Nå har vi vel sex ca. annenhver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Hei jenter.....

Jeg tar opp denne tråden igjen...og velger å være anonym...

 

Her er sexen vært svært sjeldent siden vi ble foreldre og det er min skyld føler jeg.....og som en skrev tidligere "tilslutt blir det en vane å ikke ha sex". Her har vel jeg fallt inn:-(

 

Hvordan skal jeg løse dette? Er en person som ikke har vært flink tidligere til å invitere til sex og nå er det så og si aldri fra min side,,, Og når jeg først foreslår er det kanskje på feil tidspunkt for mannen min. Mannen min er flink til å ønske seg sex og kos men jeg føler at jeg trekker meg unnå. Hva kommer dette av? Vi har det jo så fint ellers..... eller er jeg kommet i en stygg uvane.....

 

Hjelp - trenger noen tips og råd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer først til hi, er ikke som før. Men det er vel naturlig å ikke ha like mye tid til hverandre nå som man har barn. Kan liksom ikke ha inpuls sex midt på dagen lengre, hehe.

 

Til anonym, har desverre ikke mange råd. Man er jo sliten etter en lang dag med barnet. Er jo utrolig deilig å bare legge seg i sengen etter en dag og faktisk sove.

 

Kan dere få barnefri, ta dere en dag hvor dere nyeter hverandre. Dra ut å spis, kino eller noe. Eller spis middag hjemme, kan jo være dere får litt overskudd til kvelden da.

 

Prøv deg på han når du orker, skal jo ikke være et slit, hehe. Uff er ikke noe sex ekspert hvertfall, så får håpe de andre damene har litt mer råd til deg.

 

Men det er vel det å legge det inn i hverdagen igjen som kanskje blir litt vanskelig. Som du sier så skulle man jo ikke ha det på en stund, og så blir det kanskje bare liggende. ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hjalp det da gullet kom på eget rom.. da kunne vi ligge å småprate og kose også kom det naturlig liksom :) Men akkurat som man invisterer tid og med gullene våre må vi invistere tid til forholdet og hverandre. Vi legger oss av og til tidligere enn vanlig bare for å ha tid til hverandre (ikke tv, pc, telefon osv)..

 

Var akkurat som deg og kjenner meg godt igjen. Lykke til!! Det er IKKE lett... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

en av de tingene som hjalp for meg var at jeg tenkte gjennom hva det var som gjorde at jeg første gangen ble forelsket i mannen min. I hverdagen så er det ofte slik at alt blir rutiner, og mannen er "pappa til barnet", "han jeg bor sammen med", osv, men ikke den "kjæresten" som det kribler i magen når man ser på osv. Når jeg så begynte å tenke tilbake til de første møtene, de første samtalene osv, så ble jeg mer klar over at han er jo den samme idag som han var den gang - og da fikk i alle fall jeg litt av den "lykkelige" følelsen igjen som man ofte har når man er helt nyforelsket. (det ironisker er jo at mange av de tingene som jeg falt for i begynnelsen kan irritere meg innimellom, som feks at han er så kunnskapsrik, bestemt, osv.. hehe)

 

I tillegg så er jeg sånn at for at jeg skal ha "humør" til å ha sex, så må huset være ryddig, nydusjet, osv.

 

Hva med en "bare kvinne" dag? Der du shopper litt fine klær til deg selv (tenk fint, ikke praktiske joggebukser feks), drar til frisøren, kjøper ny sminke, osv, bare for å få tibake den følelsen av at du er en attraktiv kvinne fortsatt (tror vi ofte ser på oss selv som husmødre og mammaer når man er i permisjon) - kanskje det vil gi deg mer lyst også?

 

Ellers så er en frikveld der dere går på fin restaurant osv alltid deilig, eller bare nye sofakroken med levende lys, deilig mat og vin og bakgrunnsmusikk (null tv!)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...