Gjest TanSan♥3Barn+Et Lite Knøtt♥ Skrevet 24. mars 2010 #1 Skrevet 24. mars 2010 Er ikke det narkotika??
Let's hear it for the boys! Skrevet 24. mars 2010 #2 Skrevet 24. mars 2010 Nei, det er vel egentlig et innsovningsmiddel, men blir hyppig brukt som både "daterapedrug" og partydop. Av den grunnen er det forbudt blant annet i USA.
nicknavn Skrevet 24. mars 2010 #3 Skrevet 24. mars 2010 Blir vanligvis brukt som sovemiddel. men brukes også som voldtektsdop.
Gjest TanSan♥3Barn+Et Lite Knøtt♥ Skrevet 24. mars 2010 #4 Skrevet 24. mars 2010 Jeg prøvde og google det,men forstår ikke mye engelsk..fikk ihvertfall med meg det du sa at det er forbudt i Usa. Vet du om den er sterk da? Farlig? Fant en lapp på kjøkkenbordet skjønner du..samboeren min har problemer med å få sove.Han har en depresjon. På den lappen står det rohypnol og så står det Imovane.står på engelsk på google på begge deler.. Imovane er visst et sovemiddel det også..Men vet du eller noen andre om den er sterk?? tror ikke han fikk det nå av legen,men samboeren nevnte at han skulle si fra til legen viss problemene vedvarte.. vil ikke at han skal ha såå sterke saker når han er deprimert!
Gjest TanSan♥3Barn+Et Lite Knøtt♥ Skrevet 24. mars 2010 #5 Skrevet 24. mars 2010 Voldtektsdop?? Ja,DET tror jeg ikke samboeren har tenkt å bruke den til ihvertfall! Men da høres det ut til å være ganske sterkt da..
Mammaen til Isak Skrevet 24. mars 2010 #6 Skrevet 24. mars 2010 Altså det er jo i utgangspunktet ment som en medisin,så har noen som med så mangt funnet ut av store doser fungerer som dop. Var i allefall i en periode utbredt å putte rohypnol i drinkene til jentene ut, så vi blir sløve og mister kontrollen. Det er jo noe helt annet når mannen din evn får utskrevet medisnene pga sykdom og blir tett fulgt opp av legen sin. Selvom jeg er enig med deg i at det beste er jo å klare seg uten. Men.. Jeg har selv i en periode i livet , for mange år tilbake fått utskrevet imovane for å få sove. De fungerte greit, men jeg tok de bare kanskje ti ganger. Jeg byttet lege og fikk hjelp til å sove i stedet! Sliter han med å sovne?
Gjest TanSan♥3Barn+Et Lite Knøtt♥ Skrevet 24. mars 2010 #7 Skrevet 24. mars 2010 ja,han sier han sleter med å sove,det synes jeg er rart,for han snorker jo så snart han legger hodet på puta jo! Som regel ihvertfall! men sier han kan vokne om natten og ikke få sovne mer! Han har Truxal han har fått av legen! Den har svak virkning,men er likevel beroligene..virker som om det ikke er bra nok for han! Når du tok Imovane,gikk det fort før de virket? Ble du ganske ruset av dem? Hvordan var morgenene da du gikk på dem?Helt utvilt,eller gikk du fremdeles i en rus?
Let's hear it for the boys! Skrevet 24. mars 2010 #8 Skrevet 24. mars 2010 Jeg vet bare at venninna mi tok en halv tablett en periode hun slet med å få sove. Hun våknet 20 timer senere og skjønte ingenting. Så, ja, det er sterke saker.
Mammaen til Isak Skrevet 24. mars 2010 #9 Skrevet 24. mars 2010 Jeg følte overhodet ingen rus ved å ta de. Jeg tok de vel ca en halvtime før jeg skulle legge meg og da sovnet jeg greit. De gav meg ca 6 timers normal søvn. Følte ingen ubehag om morran heller. Men det lureste er å lære seg metoder å sovne på. Jeg mener å huske (dette er mange år siden nå) at imovane er en innsovningstablett. Fordi jeg ikke klarte å falle i søvn. Så om han sovner greit av seg selv, vil jo ikke disse gi den rette effekten kanskje. Dette bør han være åpen med legen om. Jeg syns enkelte leger skriver ut slike preparater altfor lett dessverre. Om han er deprimert vil jo ikke pillene fjerne problemet hans. Går han til noen form for terapi?
Gjest TanSan♥3Barn+Et Lite Knøtt♥ Skrevet 24. mars 2010 #10 Skrevet 24. mars 2010 Mammaen til Isak : Han går til psykiatrisk sykepleier 1 gang i uka,og han skulle gått til vanlig psykolog mener jeg! Det er iallefall ikke aktuellt med sterke sovetabletter så lenge han er sammen med meg,pga depresjonen! Da må jeg ta meg av det ansvaret å passe på tablettene og gi han når han trenger! Men Rohypnol er ihvertfall uaktuellt! 20 timer?? Fy søren!
Gjest Skrevet 24. mars 2010 #11 Skrevet 24. mars 2010 Gå på felleskatalogen.no og søk opp legemiddelet og les om det... Det er et såkalt A resept preparat (Rohypnol altså) og er SVÆRT avhengighetsskapende, ville aldri i livet hatt samboeren min til å bruke det og synes det er svært rart om en lege ville ha skrevet ut så sterke sovetabletter, det blir faktisk regnet som narkotikum...
RagnaRettpå Skrevet 24. mars 2010 #12 Skrevet 24. mars 2010 Rohypnol er et innsovingsmiddel, på lik linje med Imovane, det er det samme som Flunipam. Ofte effektivt og ikke farlig om det brukes etter legens anvisning, altså i en helt begrenset periode og ikke sammen med alkohol.
Gjest Skrevet 24. mars 2010 #13 Skrevet 24. mars 2010 Det er helt FEIL Ragna.... Imovane er et B preparat ,altså ikke like sterkt som Rohypnol... Rohypnol er et benzodiazepin som er SVÆRT avhengighetsskapende og vanskelig å slutte med. Imovane er et benzodiazepinlignende medikament, men langt fra så sterkt og avhengighetsskapende som Rohypnol... STOR forskjell på et A og et B presparat... Hilsen sykepleier
RagnaRettpå Skrevet 24. mars 2010 #14 Skrevet 24. mars 2010 Du har rett, og det er bra at du påpeker forskjellene. Min legevenn som satt ved siden av her fortalte bare at indikasjonene for utskriving var liknende.
Den Blå Engel Skrevet 24. mars 2010 #15 Skrevet 24. mars 2010 Sovemedisin. Mormoren min døde for noen år siden. Legen hadde gitt henen Rhypnol på resept (ikke derfor hun døde, altså!). Et par år senere fant morfaren min pileesken. Han hadde tydeligvis hørt om Rohypnol, at det blir brukt som dop, for han begynte forsiktig å forhøre seg med folk rundt seg om de kjente til dt. Noe vi ikke gjorde. Han sa ikke noe om at han hadde funnet pillene. Vel. Min morfar på nesten 90 hev først innpå én Rohypnol - helt klart med den intensjonen å bli rusa (tuller ikke!). Da det ikke skjedde noe, tok han en til. Og så enda en. Og så virket alle på en gang... Ha overlevde uten den helt store dramatikken, men det var en temmelig messy affære ifølge de som måtte ta seg av ham den kvelden. Rohypnol gjør tydeligvis ting med kroppens lukkemuskler... Moralen er vel: 1) ikke ta medisiner du ikke kjenenr til, og 2) gamle menn kan være minst like sprø som unge!
Gjest TanSan♥3Barn+Et Lite Knøtt♥ Skrevet 26. mars 2010 #16 Skrevet 26. mars 2010 Legen har ikke skrevet ut disse medisinene,fant bare en lapp der navnene på disse stod. Jeg spurte samboeren,og det var en som hadde anbefalt disse til han.Og han som anbefalte dem er NARKOMAN! Tror neppe legen skriver ut noe slikt til han! samboeren min har aldri prøvd narkotika altså,han er ikke slik! Han ville bare sove godt en hel natt,var derfor han skrev opp navnene.Jeg fortalte til han at det er narkotika,da sa han at han ikke tenkte seg helt om.. Uansett kommer ikke slikt inn i huset her! Samboeren fikk utskrevet mer Truxal av legen,han har gått på det lenge,for å få slappe av.Så han tar et par stk hvis han ikke får sove.De hjelper som regel,men ikke alltid.De hjalp heldigvis nå!
Let's hear it for the boys! Skrevet 26. mars 2010 #17 Skrevet 26. mars 2010 Jeg har en annen "venninne" som tar Rohypnol nesten hver dag. Men det er for å komme ned etter å ha vært rusa på amfetamin hele dagen. Så en anbefaling fra en narkoman er vel noe man burde styre unna, ja.
kokosyklus Skrevet 26. mars 2010 #18 Skrevet 26. mars 2010 DnBlåEngel:) Jeg må le av bestefaren din altså! Synes undersøkelsestrangen i en så gammel mann var utrolig morsom. Stakkars mann. Selv kunne jeg tenk meg å teste ut amfetamin for å komme gjennom dagene, men tror nok jeg må nøye meg med tran og multivitamin:) He he!
kokosyklus Skrevet 26. mars 2010 #19 Skrevet 26. mars 2010 regner med at dere forstod spøken... nå skal jeg la vaskebøtta få gjennomgå i all min koffein og -multivitaminrus..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå