Bella_mamma til Benita Skrevet 24. mars 2010 #1 Skrevet 24. mars 2010 Jeg er ansatt som vikar og har ingen fast inntekt da jeg bare jobber når de trenger ekstra.jeg fikk høre av en venninne at man da kan ha krav på dagpenger fra NAV de dagene man ikke jobber.er dette sant? i såfal hvor lenge kan jeg få supplert opp med dagpenger?1 år?
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 24. mars 2010 #2 Skrevet 24. mars 2010 ja det er sant. Men det er en del kriterier. Som at du feks kan dokumentere at tidligere stilling har blitt redusert med 50% osv. De er strenge med det der. Jeg fikk ikke det, hadde deltidsstilling (jobbet bare når de trengte meg) og hadde ikke krav på det fordi stillingen min ikke var redusert i forhold til tidligere. Tror det er litt over 70 uker du kan gå på dagpenger jeg... samboer går på dagpenger nå, men det er fordi han mistet jobben da de sa opp og permiterte masse folk i fjor høst. også er det krav til inntekt fra i fjor. De regner ut et gjennomsnitt av de 3 siste årene, men må ha tjent "nok" i fjor. Er ikke sikker på hvor mye dette er, men sjekk opp dette med NAV.
Bella_mamma til Benita Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 24. mars 2010 tusen takk for svar:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå