Gå til innhold

Hva ville du gjort?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Om du kjente ei som henter ut økonomiske "goder" som ensligforsørger uten å være det?

Hun er sammen med barnefaren (forlovet), de bor sammen, men han flyttet adressen sin til foreldrene sine da barnet ble født.

Og de lider ingen nød økonomisk, da begge har god inntekt.

 

Jeg blir så provosert av slikt, men usikker på hva jeg bør gjøre.

Har tatt dette opp med personen det gjelder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun ikke var en veldig god venninne av meg, ville jeg anmeldt henne til NAV direkte.

Var hun en nær venninne, ville jeg snakket med henne først.

 

Skrevet

Tipset NAV med mindre jeg mente de hadde helt usedvanlig gode grunner for å gjøre noe slikt (type at de falt gjennom alle andre ordninger, var dødssjuke og arbeidsuføre uten trygderettigheter... ikke akkurat noe som skjer ofte).

Skrevet

Husk at what goes around comes around. Pass på deg selv, jeg tror det beste er å ligge unna andres liv. Er enig i at det er uakseptabelt å snyte på Nav, men nå er vi så jævla misunnelige på alle andre som har mer enn oss

at de som ikke "fortjener" det skal meldes og i tillegg straffes. Jeg tror på skjebnen og er sikker på at de får sin "straff" (dårlig økonomi, faktisk samlivsbrudd etc) før eller siden uten at du blander deg inn.

Skrevet

Dette er tyveri fra den offentlige fattigkassa. Disse pengene skal gå til de som trenger det, ikke til de som selv synes de fortjener det.

Meld henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...