Gå til innhold

Emrick eller Emrik ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Emrik står som gotisk navn og betyr strålende lys+engel

Emrick kommer det opp 0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fordi?????

Skrevet

Emrik.

Emrick ser ut som et oppkonstruert jålenavn man har funnet på selv fordi man vil være sååå original, og føyer seg inn i rekken av "Lhukchas Nhathanhielh"-er.

Skrevet

emrik- garantert.

Skrevet

Emrik!

Kjempekoselig navn. Jeg synes det ser pussig ut med ck, men er litt usikker på hvorfor..

Skrevet

Emrik.

Med c ser det bare ut som dere har satt på en ekstra bokstav for å få det til å se flottere ut, men det blir bare "jålete".

Skrevet

Emrik.

Fordi jeg syns Emrick så ut som en skrivefeil..

Skrevet

Definitivt Emrik, hva skal nå den c'en inn i navnet etter? For å være spesiell, ekstra fin?

Skrevet

selv er vi litt usikkre og har lyst til og skrive det med ck :) synest det ser litt finere ut - hvet om en person som heter det og han skriver med ck. Søkte på Statistisk Stentralbyrå og da fikk jeg opp dette her nå :

Det er 5 menn som har Emrick som første fornavn.

Det er 4 menn som har Emrick som eneste fornavn

Skrevet

jeg spurte om et spørsmål, også får begynner dere og dømme meg om at jeg gjør det for og være finere .... hmmm...

Skrevet

sånn er dib blitt Tommlingene.

Dere velger jo så klart det dere vil selv :)

Skrevet

Du spurte om folks mening, da må du tåle de svarene du får! :)

Emrik uten c.

Skrevet

Emrik

Emrick ser helt IDIOTISK dust ut, sorry.

Husk at han skal søke jobb osv. i fremtiden.

Skrevet

Jeg er enig i at Emrick ser ut som en skrivefeil. Forøvrig tenker jeg at Emrick burde vel uttales med em- og rick som i engelsk uttale. Blir jo litt snålt da. Emrik kan uttales rett ut og både høres og ser bedre ut syns jeg ;-)

Lykke til med navnevalget!

Skrevet

Herregud sier jeg bare *ler* tror det var bortkasta og spørre .... siden alle måtte slenge med leppa..og ja jeg tåler og få tilbake meldinger....

Skrevet

ck ser ut som det skal uttales på engelsk.

Gjest sug lut
Skrevet

Nei, det tåler du vel strengt tatt ikke og det har du jo til fulle vist nedover her.

Skrevet

Einig med alle dei andre, Emrik ser best ut.

Men ikkje dermed sagt at du måå fylgje det me her inne meiner, om de ikkje er einige. Men du spurte jo??!

Skrevet

Uten C

Grunnen er at navnet er såpass sjelden at han kommer til å måtte si mange, mange ganger at han ikke heter Erik fordi det er det folk kommer til å høre. Da er det greit å slippe å si, det er ikke Erik, men Emrick - og det skrives med C.

Gjør det enkelt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...