Anna-10 Skrevet 24. mars 2010 #1 Skrevet 24. mars 2010 Er det noen som har tips til hvordan vi skal klare å pusse tennene til sønen vår? Han har fått to, og i begynnelsen gapte han med en gang han så tannbørsten, og lo når jeg sang "puss puss"-sangen. Nå kniper han igjen munnen og nekter. Prøver å få åpnet munnen hans, men vil jo ikke bruke makt heller, for det kan jo gjøre ting verre. Noen som har noen gode råd?
frk-fryd Skrevet 24. mars 2010 #2 Skrevet 24. mars 2010 vi prøvde jo alt mulig, sang, lek, ros til å med å lure henne. Men til syvende og sist måtte vi bare tvangspusse. tilslutt innså hun at det ble tannpuss uansett, og ga opp kampen. Nå går det helt greit med pussesang og ros etterpå. Men iblant finner hun ut at hun vil teste oss igjen, og da tyr jeg gjerne til tvangspussing etterhvert. da går det helt greit og lett neste gang, for det nyttet jo ikke med nekting. Jeg spurte samme spørsmål når jeg var i din situasjon. Det som fikk meg til å tvangspusse, var en kommentar om at man jo ikke lar babyene velge om de vil skifte bleie eller ikke, det gjør vi bare uansett protester. Tannpussen er jo også kjempeviktig. Iallefall så ble det ikke mye tvangspussing før vi lyktes med lettere metoder som nevnt over.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 24. mars 2010 #4 Skrevet 24. mars 2010 Hadde et spm for litt siden jeg også, ang dette. Sjarmtrollet på 11 mnd fikk sine første tenner 7.5 mnd gammel. Han har hele tiden knepet munnen sammen.... Men protesterer ikke da, ler når vi går på badet og skal pusse. Problemet her er at han ikke skjønner at han MÅ GAPE!! Det er så slitsomt altså, og så fort jeg putter inn en finger kniper han enda mer... Uff, er slitsomt altså, vært sånn hele tida... Og jeg gaper og gaper for å vise ham, men hjelper ikke... Men jeg putter nå den tannbørsten inn, og gnikker lit frem og tilbake, og håper jeg får pussa litt iallefall.. De to siste dagene har jeg lagt han på fanget mitt, med hodet litt bakover, og da gaper han litt mer faktisk. Vi tøyser og synger litt, og da går det greit. Fått pussa litt mer de to siste dagene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå