Gjest Skrevet 24. mars 2010 #1 Skrevet 24. mars 2010 Noen som har tips til hvordan jeg kan trene for både oppstramming, styrke, og for å øke forbrenningen? Tenkte jeg skulle dele dette opp i 3 dager på treningsstudio, men begynne litt lett helt i starten. Noen som har gode tips til ett eller flere av de områdene der? Magen skal vekk, rævva skal bli mindre, og ryggen skal slutte å lage problemer for meg for å si det kort og kanskje litt for enkelt. Alle tips mottas med STOR takk! :-))
Gjest Sauen og ungene Skrevet 24. mars 2010 #2 Skrevet 24. mars 2010 For å forbrenne under trening bør du trene kondisjon. Spinning er bra for å stramme opp lår, legger og rumpe. Gir høy forbrenning. Løping er også bra for forbrenning. Gå turer i ulendt terreng (f.eks gå på fjellet, da forbrenner du mye også) er bra for ryggen - om det ikke er i bekkenet problemene sitter. aerobic, dansetimer og step er bra for forbrenningen, og jeg syns det er gøyere enn f.eks spinning og tredemølle siden det er litt mer variert. Yoga og pilates er bra for holdning og kjernemuskulatur - som er bra for ryggen, men forbrenner ikke så mye. Veldig godt mentalt også, jeg bruker det som "kosetime". for å stramme opp lår/rumpe er knebøy og utfall genialt, men det er veldig viktig å gjøre det riktig for å unngå belastning på knær, rygg og bekken. Mange treningssenter har timer som heter mage/rumpe/lår, stram opp og slike ting. Veldig greit å begynne med, siden de gjerne er veldig effektive og går igjennom "problemområder" - pluss at du får en instruktør som viser deg hvordan du gjør øvelsen rett. Om du vil trene styrke i sal er det sikkert mulig å få en veiledningstime på treningssenteret. Da tar du opp med veilederen hvilke mål du har (stramme opp, forbrenne, bli sterkere i ryggen) og han/hun foreslår treningsprogram og viser deg hvordan du bruker apparatene rett. Ville begynt med apparater og ikke manualer, siden det er lettere å gjøre feil med manualer. Husk at når du bygger muskler vil kroppen forbrenne mer hele tiden, fordi musklene krever energi. Dvs at du kan innta mer kalorier pr dag uten å gå opp, evt gå fortere ned i vekt. Så styrketrening er også bra for forbrenningen, men forbrenner ikke like mye der og da som kondisjonstrening gjør. Lykke til=)
Gjest Skrevet 24. mars 2010 #3 Skrevet 24. mars 2010 Takk for svar! Ut fra det du skriver så trenger jeg ikke tenke så veldig mye på spesiellt forbrenning så sant jeg trener styrke og sculpting, så da slapper jeg litt av med det, og stresser ikke noe særlig for å forbrenne mest mulig :-) Stress er jo ikke bra heller ;-)
Gjest Sauen og ungene Skrevet 24. mars 2010 #4 Skrevet 24. mars 2010 Helt sant, det :-) Jeg liker absolutt best styrketrening, så det blir nok mest av det, selv om kondisen sikkert skulle vært trimmet litt. Er jo bra med kondistrening for å forebygge hjerte/karsykdommer osv... Men når våren kommer blir det mer ut på tur :-)
Gjest Skrevet 24. mars 2010 #5 Skrevet 24. mars 2010 akkurat det samme har jeg ventet på! Har jo litt over 3 kilometer til barnehagen herfra, så en gåtur om morgen med vogn kommer nok til å bli en realitet etter hvert. Er ihvertfall det som er målet, selv om jeg er usikker på om 4-åringen klarer det mer enn et par morgener :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå