Gå til innhold

hvordan finner man ut nærmeste ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan finner man ut nærmeste sted å dra for å føde? er det ikke sånn at det finnes fødestuer i tillegg til sykehus?

Jeg bor i Bergen så har aldri forholdt meg til andre sykehus enn haukeland, men jeg har lyst til å reise på hytta i påsken, men siden det bare er noen uker til termin så trenger jeg da å vite hvor jeg skal dra hvis det plutselig skulle bli aktuelt å føde..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor ligger hytta da?

Kanskje noen her som vet;)

Skrevet

oppi fjellheimen i valdres..

Skrevet

Fødestugu? i fagernes hvis den ikke er lagt ned ellers så er nærmeste sykehus Ringerike eller drammen. Det er ganske langt dit!

Skrevet

Fødestogo er ikke lagt ned så vidt meg bekjent, og jeg er fra Valdres (bor ikke der), ellers har du jo sykehus i Lærdal, Gjøvik og Lillehammer. Kommer jo ann på hvor i Valdres du er og da:)

Skrevet

takk for svar - er ikke dere enig i at det er rart at det ikke det finnes noen landsoversikt over hvilke tilbud som finnes hvor?

Men hva er egentlig en fødestue? eller stuggu eller stove eller hva det heter? hva kan de gjøre eller ikke gjøre der, akkurat samme som sykehus eller?

hytten er i etnedal, mulig fagernes er nærmest hvis det finnes et fullgodt tilbud der. gjøvik og lillehammer er kanskje det nærmeste etter det. huff kanskje det ikke er så god ide å reise til fjells..?

Skrevet

De har ikke epidural og skulle det bli noe komplikasjoner så blir du sendt til sykehuset. Tror det ikke er lege der heller bare jm.

Skrevet

Er vel ikke noe lege der så vidt jeg vet, men så ligger nå legekontoret og legevakta i nabo bygget ved fødestua. Får nok ikke samme tilbudet der som på sykehus, er vel bare helt standar der.

Om hytta er i Etnedal så har du ikke mer en maks en time til gjøvik, så jeg ville ikke kvidd meg for å dra på hytta:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...