Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

sitter i en tenkeboks og lurer på så mye.

har hørt at en kan dra hjem kort tid etter fødsel.

med første (2004) ble jeg værende på barsel i nesten 3 døgn for å få den tryggheten jeg trengte.

med andre (2005) reiste jeg etter 1.5 døgn fordi jeg ikke fant roen og ville hjem i min egen stue og til mitt andre barn.

nå hører jeg at jeg kan dra hjem etter bare noen timer og at oppfølgingen vil skje hjemme,meeeeen.. en venninne hadde hørt det samme men fikk ikke dra hjem før nesten 4døgn pga noe med amming og den slags..

er dette noe nytt igjen eller er det veldig varierende alt ettersom..?

dette er da i bergen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Eg har hørt at en kan dra hjem etter 6 timer eller noe sånt, men tror de råder til å være lengre.

Eg fødte førstemann i 2007, han ble født 26.07 kl 02.03, å eg reiste hjem 27.07 kl 17.00

Følte meg trygg på dra hjem siden alt var greit å amming gikk supert.

Denne gangen har eg tenkt på å vær de 3 dagene, så all oppfølging blir ferdig før eg drar hjem, og så lillegutt og pappan får litt "guttetid" før eg kommer "drassende" hjem med lillesøster ... hihi

Når har du termin?

Skrevet

heisann:D

6timer skal jeg klare å være der. har mannet meieriet opp til heftig medfart hehe så ammingen skal komme igang fort og greit etterpå:D

ble bare litt satt ut av venninna mi som måtte være der disse dagene og ble vekket hele tiden for at de skulle følge opp denne ammingen. hun sa hun ble helt ødelagt. både hun og guttungen ble vekket omtrent hver 3-4 time for å ammes og veies.

har termin 10april

Skrevet

Jeg har ikke hørt om noen som har ønsket å reise hjem med en gang som har måttet bli pga ammingen, men det kan jo hende at babyen ikke tok tak og sugde i det hele tatt og da er det jo viktig å bli til man får til det. Når jeg lå på sykehuset sist, så var det en som ikke ble anbefalt å dra hjem, først fordi hun selv under fødselen hadde fått en infeksjon de ønsket å følge opp og så dagen etter ved legesjekk av babyen fant de noe de ønsket å følge opp på babyen. Etter to dager ble alt "godkjent" og hun fikk lov å dra hjem.

Å dra hjem raskt er sikkert en god løsning for noen og ønsker man det, så er det jo greit å forbrede seg på å kunne det, samtidig som det er greit å ha tenkt gjennom muligheten at man kanskje må bli lengre på sykehuset fordi de ønsker å følge opp noe ekstra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...