Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På hvilket nivå er det normalt at en femåring tegner? Kan du gi spesifikke eksempler på hva som er vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På 5 års kontroll skulle de tegne firkant, trekant og kryss og strek. Tror jeg det var..

Var det noe slik du tenkte på?

Skrevet

Jeg aner egentlig ikke hva som er normalt, men min 5 aaring som ikke akkurat ligger i toppsjiktet paa det omraadet kan tegne mennesker, store kropper, smaa hoder med oerer,nese,munn og haar. Tegner vel 5 streker til fingrer ogsaa.

Han kan tegne et hus og proever aa lage det slik at en baade kan se fremre veggen og en paa siden, men sliter litt med taket da.

Han tegner dinosaurer og monstrer, gedigne runde kropper med hode og hale.

Han kan ogsaa skrive alle bokstavene og tegne de fleste enkle former.

Og i gaar saa laerte han aa tegne en bil, en kasse sak med to rundinger ( hjul).

Han ligger ganske midt paa gjennomsnittet i sin klasse naar det gjelder tegning.

Skrevet

De "skal" vel klare å tegne noe lunde innenfor strekene ved fargelegging, kunne føre penne-streken gjennom en enkel gang av to andre streker.

Det ble skikkelig bra forklart...

Skrevet

Takk for svar dere! Jeg synes min femåring er flink, han tegner med mange detaljer, f.eks ledd i armer og bein og føtter som peker i retningen figuren skal gå. Pistolen som skyter peker i retningen tingen den skal treffe befinner seg. Han kan holde på i timesvis med en tegning og har med uendelig mange ting. Detaljene legger han mye arbeid i selv om det ikke er "pent". Han tegner mest det konkrete han er opptatt av og leker, aldri relasjoner eller noe som kan gi informasjon om hvordan han har det.

Skrevet

Mine tegner også bare konkrete ting. Har aldri tenkt over det at de ikke tegner relasjoner eller annet slik. Og godt er jo kanskje det. Føler det ofte er negativt det vi da får høre om. Mine elsker og å tegne, får med flere detaljer selv om de ofte på forklare meg hva det skal være etterpå. Mange ganger blir det så mange ting med som f.eks tingen de tegner "gjør" på tegningen at en må se fra begynnelsen ellers er det vanskelig å skjønne..

F.eks når gutten min tegnet en båt som bombet en øy. Kunne jo se at det var en båt og kanoner (med litt fantasi) men da han var ferdig med tegningen var jo det meste "bombet sundt", så var umulig å se hva det egentlig skulle være..

Skrevet

trykket litt for fort.. han er jo 7 da. jenta mi er 5 og hun tegner mest hus, hjerter og slott og mennesker (prinsesser)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...