line_n & sara Skrevet 24. mars 2010 #1 Skrevet 24. mars 2010 har henta en veldig utilpass 2åring fra barnehagen nå, fikk dren i går og i følge legene skal hun kunne være i normal aktivitet i dag, var fin i går etter inngrepet og i dag morres, barnehagen ringer etter et par timer og forteller at hun gråter og vil bare sitte på fanget, holder seg for ørene. hun sov da jeg henta henne, og sover fortsatt, så jeg har ikke fått se allmentilstanen ennå. ringe legen og spørre, eller er dette normalt?? jeg tenkte at det kan vært litt uvant for henne å høre normalt, og kanske det er støynivået i barnehagen som har gjort henne urolig..eller? noen synsere eller noen med erfaring?
Bulikuli Skrevet 24. mars 2010 #2 Skrevet 24. mars 2010 Har to barn som har fått satt inn dren. Begge har vært slappe og slitne dagen etter operasjonen. Syns det er for tidlig å sende barnet i barnehagen en dag etter narkose. Det å være i narkose er en påkjenning for kroppen og man blir kjempe sliten. Ville nok bare tatt det med ro. Dersom almenntistanden blir dårlig. Altså hun får feber og blir slapp og ikke vil spise ville jeg nok ringt til legen. Du kan jo gi henne en paracet mot smertene hvis hun har vondt.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 24. mars 2010 #3 Skrevet 24. mars 2010 Hold henne hjemme to dager etter operasjonen. Syns du sendte henne altfor tidlig i bhg. Tok selv dren når jeg var lita, og da var jeg hjemme i 4-5 dager. Og godt var det, for de første dagene var alle lyder ekstremt høye! Folk måtte hviske til meg for jeg hørte altfor godt og det gjorde vondt i ørene når det kom bankelyder osv.. Hold henne hjemme noen dager er mitt råd iallefall.
line_n & sara Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 24. mars 2010 ok, takk! synes også det var vell tidlig å sende henne avgårde, både legene og infoskrivet sa at det skulla gå bra! Men det er veldig godt å høre andes erfaringer, og ser at det er normalt å være litt pjusk dagen derpå! hun er våken og i veldig god form nå, så det var nok bare mas og bråk i barnehagen som gjorde henne utilpass. Men jeg blir iallefall hjemme med henne i morra!
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 24. mars 2010 #5 Skrevet 24. mars 2010 Det er nok lurt. Hun har jo plutselig fått god hørsel så det høres jo sikkert ut som om alt og alle er ekstremt høylytte nå. Men det blir bedre etter et par dager da:)
line_n & sara Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 24. mars 2010 skal sannelig ta det opp med legen ved kontrolltimen, synes det er veldig rart at vi ikke fikk en advarsel om dette, de nevnte jo at hørselen ville bli bedre, men ikke at det kunne påvirke henne slik! (kanskje jeg burde ha konkludert med det på egenhånd..men så langt tenkte ikke jeg!!) kunne iallefall oppmuntra oss til å ta det litt rolig den første dagen, og ikke be oss sende henne i barnehagen som normalt!
Anja Annonym Skrevet 24. mars 2010 #7 Skrevet 24. mars 2010 .......å sende en liten småttis i barnahagen dagen etter innsatte dren kan best sammenlignes med at DU etter å ha vært på snørrfylla/rotfylla blir dagen etter sendt på tivoli, og får kjørt massevis av bråkete berg og dalbaner. Går altså fint an, men til og med du trives vel best i rolige omgivelser når du er skikkelig fyllesyk?? Sånn er det også med drensunger. Formen er fin. Men kan være uvant med lydene og ro og fred er å foretrekke et par dager etterpå. Dette spesielt for de som er så små at de ikke kan fortelle at de vil være i fred.
Gjest mamma til 2 prinsesser:) Skrevet 24. mars 2010 #8 Skrevet 24. mars 2010 Min jente fikk nettopp dren Ble sendt i barnehagen dagen derpå og var blid som alltid!! Så det tror jeg er veldig individuellt!! Hun var kun litt "ustø" de første timene den morningen etter operasjonen, var helt fin på kvelden........ 17mnd
Cecelia & jentene Skrevet 24. mars 2010 #9 Skrevet 24. mars 2010 Hei hei Jenta mi fikk satt inn dren når hun var 2,5 år! Jeg fikk beskjed av sykehuset og det sto i info skrivet at hun skulle holdes hjemme 3 dager etter narkosen. Litt rart at det skal være så forskjell...fikk også beskjed om å ta kontakt om hun fikk feber over 38,5! Er normalt å få litt småfeber etter narkose sa de. Hold hun hjemme du Og trøst deg med at når drenen viser effekt blir det en helt annen unge Masse lykke til Klemmer fra en Mamma til et ørebarn
Roheryn Skrevet 24. mars 2010 #10 Skrevet 24. mars 2010 Lille her fikk dren for snart to uker siden. Var på beina og rømte fra oppvåkninga etter tre kvarter, så hun var i kjempeform igjen med en gang. Men dagen etter var hun litt tufsete, veldig mammadalt og jeg tror nok hun både var litt prega av narkosen (pluss at hun fikk morfin da hun våknet fordi hun hylte som en stukket gris det første kvarteret etter at hun våknet, så det var litt usikkert om hun faktisk hadde skikkelig vondt), og ikke minst syntes det var uvant med så høye lyder. Hun ble operert på en fredag, så hun var selvsagt hjemme over helga - i tillegg til at hun fikk feber (forkjølelse, ikke relatert til drenene) på mandag og dermed ble hjemme enda noen dager. Så hun var ikke i barnehagen igjen før torsdag - seks dager etter operasjonen - og jeg tror det var veldig godt for henne. De første tre-fire dagene var hun ekstremt mammajente - hun var helt elektrisk når jeg kom hjem fra jobb den mandagen hvor hun var hjemme med pappa'n pga feber. Men hun "slapp meg" igjen gradvis de neste dagene, så når torsdagen kom var hun helt klar for barnehagen igjen og protesterte ikke det minste på å bli levert der Vi fikk også beskjed om at hun kunne gå i barnehagen dagen etter (rent hypotetisk siden det er vanskelig å levere i barnehagen på en lørdag)- men samtidig ble det også sagt at formen kunne bli litt laber og at det kunne hende hun ville trenge å ta det litt med ro. Og i infoskrivet stod det spesifikt at man skulle ha paracet i hus til dagene i etterkant, fordi det kunne bli vondt i ørene etterpå. Lille her sov også mye de første dagene. Sikkert mange nye lyder å fordøye, hun hadde ganske mye tjukk gørr i begge ørene og har sikkert hørt det meste nokså dempet. Men trøsten er at nå, etter snart to uker, har hun sikkert fordoblet ordforrådet sitt og virkelig blitt "papegøye" som hermer etter alt vi sier (hun er ca 20 mnd), og hun er helt og holdent tilbake i storform. Det renner litt fra ørene, men det er jo bare et tegn på at drenene gjør jobben sin!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå