Gå til innhold

Tannfrembrudd,feber og Dentinox...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lilletulla på snart 9 mnd har vært rød og hoven oppe i tannkjøttet en liten uke nå...Gråter mye,sikkler og har hatt feber rundt 39grader i to døgn.. Sover så vidt på natten.. Er virkelig plaget av dette=( Hvor lenge pleier dette stå på før en kan forvente noen tenner??? Jeg har smørt henne med Dentinox men det hjelper kun en times tid..Og står på flasken at den kun kan brukes 5 ganger i døgnet..så det kan jo ikke brukes heletiden.. Hun hadde ingen plager når de to nede kom, kun sikkel.. nå ser det som at ca 4 tenner kommer opp..

Jeg husker så lite fra hvordan det var med de to eldste...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt opp..

Skrevet

Vi har holdt på sånn i ca 10 dager nå - og jeg blir snart sprø. Jeg har gitt Paracet av og til, og det hjelper godt. Ellers er det beste middelet her å gi henne kalde fuktige 1kluter å tygge på. Funker bedre enn dentinox, biterringer etc.....Hukser med storebror at det varte leeeenge - så håper på en "løsning" over påske her i gården. Her kommer 4 tenner oppe - hun er 10 mnd

Skrevet

Sliter med det samme. Han har de første tennene oppe nå, og det tok lang tid fra jeg skjønte de var på vei til de var brutt ut. Og nå tror jeg det er flere på gang...

Skrevet

Min også sliter med det... han er 9,5 mnd.

Løper opp og ned nå. Er allerede lagt, bare sutret og ikke i slag i dag.

Kikket i munnen hans og trodde det bare var de 2 oppe som hadde kommet fram, men neida.. enda 2 til oppe er på vei ut!

Ikke rart han er sutrete. Var oppe hundre ganger i natt, i motsetning til 1.

Han fikk en paracet for 1 timen siden. Pleier ikke gi det uten feber, men måtte bare gi noe som han hjelpe.

Kalde kluter var lurt:)

Skal prøve det i morra.

Her blir han skikkelig snørrete og forkjølet også når tennene kommer. Har skjedd HVER gang! ( 3-4 gangen nå på 3,5 mnd!)

Og det MÅ jo ha noe med det å gjøre.

Vet ikke hvor lenge det varer, litt forskjellig fra barn til barn, men som regel bare noen dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...