Gå til innhold

er det lite å kun ha gått 2 turer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...med barnevogna siden fødsel, når barnet er 6 uker?

Da har jeg ikke tatt med de gangene vi er på kjøpesenter, butikker osv. Men kun "ren" tur med barnevogna ute.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo an på formen din det;)

For meg hadde det vært lite, men jeg har etter alle 3 vært veldig fin form, og syns det er nydelig å komme seg ut både for meg og babyen!

Men om du er en type som ikke er så glad i å gå så er da det greit!

Ingen fasit på hvor ofte en skal gå på tur med babyen:)

...... men ofte lettere å få soverutiner inn hvis du vil at babyen skal venne seg til vognen da:)

Skrevet

Med tanke på den kulden som har vært, og eventuelt dårlig føre på sykkel og gangsti, så er det kanskje ikke lite... Men det er greit å ta en trilletur når det er vær til det og veiene er framkommelige:) Høres forresten ut som om du har litt dårlig samvittighet for at du ikke har gått tur så ofte, bare en ting å gjøre med det;)

Skrevet

Jeg telte det som tur hver gang vi var ute av huset:) Det blir folk av barn av de som ikke liker å gå tur også. Ikke tving deg selv til noe du ikke har lyst til fordi du tror du må.

Det som er viktig er at du får rørt litt på deg hver dag og at dere kommer dere litt ut av huset. Føles det bra ellers? Kroppen i orden igjen etter fødsel og du har ikke blitt folkesky? Hvis ja og deretter nei; alt vel:)

Skrevet

I forhold til meg er det lite ja. Jeg gikk vel omtrent hver dag fra 3-4 uker etter fødsel. Gikk ikke alltid så langt, men en liten runde ble det.

Skrevet

Hi her

Vi er ofte å går på kjøpesenter, butikker og sånt.

Jeg har vel aldri vært typen som elsker å gå turer akkurat. Men trodde det skulle forandre seg da jeg fikk barn. Hadde faktisk unormalt mye lyst til å ta barnet med ut på tur allerede første dag jeg kom hjem fra sykehuset, så det gjorde vi også. Men etter det har lysta liksom begravd seg ned i snyen.

Skammer meg skikkelig, for det er tydeligvis et standard-spørsmål for alle: "går dere mye turer med vogna da??"

Skrevet

Det kommer jo litt an på hvordan du bor, men jeg gikk ofte tur til butikken og handlet når jeg gikk hjemme og det telte jeg som en tur, selvom jeg var og handlet også. Målet er jo ikke å gå ut for å gå på en tur uten annet mål og mening enn å gå, målet er jo å komme seg ut litt, hvertfall var mitt mål det. Hvis du bor sånn at du må kjøre for å komme deg til butikken, så er det jo ikke så lett å gjøre det sånn.

Skrevet

Du trenger da ikke skamme deg, men frisk luft er bra både for deg og babyen. Nå blir det jo bare bedre og bedre temperatur ute. Godt for babyen å få frisk luft ned i vogna.

Ikke så frisk luft inne på disse kjøpesenterne. Men du trenger jo ikke gå så langt. Gå en liten runde, sett vogna fra deg og sitt selv ned på en benk for å lese en avis, bok etc... Babyen får masse frisk luft ned i vogna.

Skrevet

Det er vel ingenting som heter lite eller mye her, man gjør det man har lyst til. Selv hadde jeg ikke første rene trilletur før gutten var et par måneder gammel og har generelt sjelden trillet bare for å trille. Synes det er kjedelig rett og slett, i tillegg til at gutten vår ble født midt på vinteren og da var det lite fristende å trille i snø.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...