Gå til innhold

Ultralyd i uke 31 - ei lita jente med bollekinn!


minimii

Anbefalte innlegg

Var på ultralyd på mandag for å sjekke om morkaka hadde flyttet seg. Lå for langt ned på ultralyden i uke 17. Det hadde den og vi fikk samtidig vite at vi skal ha ei lita jente som allerede hadde fått bollekinn! Kjempekoselig. (Merker at hormonene raser, for jeg har lyst til å gråte bare av å skrive dette..) Hun hadde helt fin størrelse, ca 1600 gram sa legen, og hun har allerede lagt seg med hodet ned. Så da var det ikke så mye mer å bekymre seg over for nå, annet enn at jeg kan begynne med sikkerhet å forberede meg på vanlig fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra :) jeg ble sjekket igjen i uke 30 fordi jeg ble lagt inn med blødninger. Min morkake dekker fortsatt hele indre mormunning. Ny sjekk når jeg er i uke 34, om ca 2 uker. De hadde håp om at den flyttet seg hvis barnet la seg med hode ned. Men barnet lå senest i går i seteleie ifølge JM. Jaja bare å vente å se. Regner selv nesten med at det blir KS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Lykkelig med Maibarn.

Jeg har lest at det er mye vanligere med blødninger på slutten hvis man har morkake som ligger som din. Det var jo ikke bra at den ikke hadde flyttet seg, men på den andre siden så er det jo greit også å kunne forberede seg på keisersnitt. Man får se det positive i det, da får du en fast dato å forholde deg til, du får se den lille på ultralyd oftere og i værste fall så slipper du en setefødsel hvis barnet ikke snur seg! :) Ønsker deg i hvert fall masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...