Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på kontroll hos jordmor i dag, der fikk jeg bekreftet det jeg har trodd de siste tre ukene. Lillebabyen ligger på skrå med rumpa ned. Jordmora sa at det ikke trenger å bety at det blir setefødsel (er i uke 33), men nå har den ligget sånn i tre uker, og jeg begynner å bli bekymra for at den ikke vil snu seg. Jeg har fått to store babyer før, så jeg kommer ikke til å få lov til å føde vaginalt om den ikke snur seg. Vil virkelig ikke ta keisersnitt. Noen som har noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min har ligge på skrå og i sete siden uke 20omtrent. snudde seg til hodeleie i sent i uke 34;)

Skrevet

Jeg er i uke 36, og var på ultralyd idag. Da jeg var på ul for ca 3 uker siden, lå babyen i sete. Men nå hadde hun snudd seg. Så ting kan skje hos deg ennå :)

Skrevet

Her lå baby i skrå/seteleiet i uke 36 (ikke sjekket leiet før) og 37. I 37+5 snudde den seg med hodet ned. Ligger framdeles ikke perfekt, men vil trolig ende med hodet ned om riene starter nå, 38+1.

Jordmor sier at et tverrleie høgst sannsynlig vil snu seg med hodet ned tilslutt. Et barn i seteleie som sitter stødig uke etter uke er mer troende til å bli sittende.

Er nå tidlig å bekymre seg i uke 33, barnet vil mest sannsynlig snu seg.

Er ikke mange prosent av fødslene som er seteleie. Sannsynligheten for å ende opp med KS-forløsning er over dobbelt så høg.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...