Gå til innhold

Dere som har gått over termindato...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde UL-termin på lørdag, og har menstermin i dag, men tror ikke det kommer til å skje noe med det første...

Dere som har gått litt over, hvor ofte har dere vært til kontroll hos jordmor eller lege? Jeg var hos legen på mandag, og har jordmortime neste mandag og da blir jeg eventuelt henvist til fødeavdelingen for utredelse og vurdering av igangsettelse.

Men det jeg sliter mest med ved å gå her og vente er faktisk ikke den fysiske biten, jeg har det i grunnen ganske greit nå, med mye soving, tv og data - men det at jeg stresser med om ungen har det bra, og om det er nok liv, eller for mye liv etc. Kunne godt tenkt meg å gå til kontroll hver dag, jeg, selv om jeg vet det bare er tull når det ikke er noen tegn på noe galt.

Men uansett, hva med dere andre? Hva slags oppfølging får/fikk dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann:)

Jeg hadde UL-termin på søndag, og har min egen menstermin idag-samme som deg:)

Vi skal på kontroll til jordmor idag, så det blir spennende å høre hva hun sier, og når evt.neste kontroll blir.

Jeg lurer på en ting..sjekka hun modning/åpning på deg da du var på kontroll på mandag? Er litt spent på om det er noe forandring der nede. Kjenner jo stikkinger der nede i ny og ne, og virker som om han driver å vrir på hodet og borer seg nedover lissom:)

Skrevet

Hei igjen!

Var hos legen på mandag, og han sjekket ingenting i forbindelse med underlivet... Har faktisk ikke hatt en eneste gynekologisk undersøkelse etter at jeg ble gravid, men lurer på om jeg skal spørre jordmor neste mandag hvis det ikke har skjedd noe innen den tid.

Jeg har hatt litt mensmurringer i magen og ryggen de siste dagene, men ellers er det ingenting som tyder på noe nært forestående.

Spent på hva din jordmor sier og gjør, det er vel litt forskjell i rutinene fra sted til sted....

Skrevet

Hei. Jeg hadde UL termin på søndag 21. , menstermin var 12... :-s

Skal til jordmor imorgen, spent på hva hun sier, og når jeg skal inn igjen..

Legen sa ihvertfall at jeg måtte sørge for å få overtidskontroll på sykehuset FØR påsken.. Forhåpentligvis kommer snuppa før da men. Gikk 8 dager over termin forrige gang. Så våger nesten ikke håpe..

Men tror ikke man får sånn supermasse oppfølging, blir vel mer "ring hvis du føler noe er galt"

Skrevet

Gikk 9 dager over for 7 år siden, å da hadde jeg time like før terminen, og hadde da ikke time på sykehuset før 14.dagen. Så ikke så veldig mye opppfølgning.

Skrevet

Nei, det er vel ikke så mye grunn til ekstra oppfølging før etter 14 dager hvis alt ser bra ut på prøver og undersøkelser...

Blir bare litt nevrotisk på lillemann sine vegne, selv har jeg det som sagt helt fint foreløpig...

Skrevet

Jeg hadde UL termin på lørdag og var på legesjekk i går. Siden alt var bra med oss begge så skal vi ikke inn før til onsdag neste uke. Vi skal da til sykehuset på overtidskontroll. =)

Håper at lillegutt har tenkt å komme før neste kontroll, jeg får bare slappe av å vente i mellomtiden.

Skrevet

var innom ca annenhver dag på slutten pga høyt blodtrykk som de ville følge med på, og vann i beina.

Skrevet

hei:)

jeg er ikke over... enda:) gikk 7 dager over med første så er forbredt på at det skjer igjen, ikke tegn på noe annet her. jeg har fått time hos legen neste mandag og da er jeg 39+4, avtalte ikke noe nytt med jm men hun sa at den femte dagen over var hun ledig og da kunne jeg komme om jeg ville,,, samt at jeg måtte få legen min til å bestille overtidsvurdering neste mandag, i tilfelle.... skulle vist ikke gå mer enn maks 12 dager over.... dvs det er maks 22 dager til jeg ser babyen min:)

Skrevet

Har du fått beskjed om hva de gjør på overtidskontroll på sykehuset?

Skrevet

Hei igjen:)

Jordmora mi har heller ikke gjort noe GU i løpet av svangerkskapet (det er vel ikke vanlig heller, tror jeg, så lenge alt er bra). Jeg spurte hva hun mente om stripping og sånn, og da svarte hun at det gjør hun ikke. Iallefall ikke så lenge man ikke har hatt rier eller annet som tyder på at noe er igang. Mente det er stor sjanse for at man heller setter igang mye styr for kroppen, og det er jeg helt enig i. Ikke noe vits i å tøye og styre inni der så lenge ikke man er moden eller kroppen er klar enda, mener jeg da. mange som får mye vondt etter noe sånt, maserier, falske forhåpninger osv.

Men sien alt er bra med både meg og lille prinsen, så er det bare å vente:) Hvis ingen ting skjer innen 1 uke, så har hun satt opp ny time neste onsdag. Da skal hun også kontakte sykehuset for overtidskontroll. Men håper jo at jeg slipper det da, og at han har lyst til å komme seg ut før det:):)

HVIS det skulle gå mot at jeg skal settes igang, så har jeg hørt at de kanskje vil gjøre det før påsken. Ikke i helligdagene. Men skjærtorsdag er jo den torsdagen 1.april, så da er jeg spent på om de kanskje vil ta meg inn den onsdagen kanskje....hm..Tenkte jeg skulle ringe fødeavdelingen til fredag og høre, hvis det ikke har skjedd noe innen da:)

Er så spent, og gleder meg sååå:)

Skrevet

Helt enig med deg og jordmor angående stripping og slikt, cammie.

Hvis kroppen ikke er klar, så kan det bli en stor påkjenning tror jeg. Det samme gjelder vel igangsetting egentlig, men den tid den sorg!

Hun sjekket ikke modning og slikt på deg i dag heller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...