Gå til innhold

Er det noen her? :)


Babyklar09

Anbefalte innlegg

Hei hei, tusler innom her en liten tur, har ikke vært så mye på dette forumet før, men tenkte se om det var noe liv her ;) Har en liten herlig gutt født 18 april, vårt første barn. Håper det kommer flere etterhvert, men vi venter litt til med flere. Bor i Oslo, har siste permisjonsuken nå og synes det er noe traumatisk..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er innom av og til, men her er det lite liv ;) Jeg har også hatt siste permisjonsuke nå, begynner på jobb om noen dager, grugleder meg skikkelig...men når jeg bare kommer i gang blir det nok bra ;) Jeg fikk en gutt i slutten av april, har en jente fra før, og vi har avsluttet produksjonen, ekstra vemodig at permisjonen nå er slutt da, men vi er strålende fornøyd med de to flotte ungene vi har fått :) Hvordan er det med barnehageplass i Oslo da? Får dere plass til gutten deres nå i vår, eller må dere vente til høsten? Lykke til i jobb igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at noen titter innom da ;)

 

Vi har fått barnehageplss fra 16.august, søkte egentlig fra midten av april.... Jada... Men vi får det vel til på et vis, men det er litt av et lappeteppe! Har ingen familie i nærheten som kan stille opp, men får flydd inn foreldrene mine som barnepassere noen uker og så jobber mannen min skift sånn at vi kan overlappe hverandre noen uker. Og så er det feriedager da. Men håper at vi kan få plass litt tidligere i august, det skulle de se på.

Hvor holder dere til da? Fått bhg plass? Har inntrykk av at det er litt lettere for de som har søsken i bhg fra før, med søskenprioritering osv.

 

Skjønner at det er rart om det er siste permisjonen ja, trøster meg med at det blir minst en til i løpet av noen få år forhåpentligvis ;) Kanskje to til, man vet aldri ;)

 

Gikk forresten bra på jobb i dag, men er glad det er påske og det blir en myk start :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du får en myk start på jobb, det er jo ikke så værst å begynne igjen, bare så rart akkurat når en begynner på, syns jeg ihvertfall ;o) Jeg hadde første vakt i går, litt surrealistisk ;o) Har jobbepåske, skikkelig flaks ;o) Men fint å treffe kollegaer igjen, og jeg liker jobben min godt, også er det jo ekstra godt å komme hjem til de små :o)

 

Jeg holder til i Bodø, her er det skikkelig krise med barnehageplasser, men vi har ikke søkt før til høsten, så da regner jeg med at det ordner seg. Planen var uansett at jeg skulle ta ulønnet permisjon til over sommeren, jeg tar ekstravakter som passer inn med mannen min sin turnus, og da går det sånn passe rundt - både med jobb og ikke minst økonomisk. Jeg hadde jenta mi litt lengre hjemme også, syns det er så fint hvis man har muligheten :o)

 

Håper det ordner seg for dere med litt tidligere barnehageplass, eller at "lappeteppet" deres fungerer fint :o)

 

Tenk at småtrollene våre snart er 1 år, det har jammen gått fort! Føler egentlig jeg nettopp var gravid og påsken sneglet seg framover, hihi, siste del av svangerskapet gikk supersakte, og dette året har gått superfort ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, endelig var det noe som skjedde her ;)

Titter innom av og til jeg også.

 

Sjarmtrollet blir 1 år 25 april, og jeg begynner på jobb igjen tirsdag rett over påske. Gleder meg faktisk, selv om jeg koser meg hjemme også. Men nå er det pappa sin tur i 6 uker! Og det blir fint for dem begge.

Så tar jeg ferie i 4 uker, så har pappa sommerferie (lærer). Så vi trenger ikke bhg-plass før til høsten heldigvis.

Vi fikk plass på førstevalget vårt, og tror det blir en fin bhg for lillegutten.

Ellers så er jeg førskolelærer selv, så skal vel klare å få sagt fra hvis jeg ikke er fornøyd ;)

 

Vi mår vel også tenke på søsken til lillegutt om ikke lenge tenker jeg, for vi er vel "litt opp i åra" begge to... Jeg blir 30 til sommeren og mannen blir 35 til høsten.

Så jeg trøster meg med at jeg skal ut i enda en permisjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, ikke si sånt da - "opp i åra" du og liksom ;-) Hehehe... Jeg ble 30 i fjor og gubben er 33 ;-) Vi har goooooood tid, slapp av ;-)

Ikke for det, skulle gjerne hatt et knøtt til neste år, men pga økonomiske årsaker blir det vel ikke før året etter tenker jeg. Og så kan det jo være godt å bare ha én bleieunge om gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hehe, joda, vi har forsåvidt god tid. Men gubben vil ikke at det skal være mer enn 2 1/2 år mellom... Helst da. Men vi får se hva som skjer.

 

Jeg må iallefall få orden på kroppen igjen, sliter så utrolig med bekkenet fortsatt... Noen dager aner jeg ikke hvordan jeg skal klare å sette den ene foten foran den andre...

Og ble ikke noe bedre etter 4 dager på jobb... Uffameg, hvordan skal dette ende tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...