Gå til innhold

Føde i Stavanger.


Nr 3 underveis

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal nå føde mitt andre barn, men for første gang i Stavanger. Så jeg lurer på hva jeg må ha med meg. Trenger man morgenkåpe( har man eget bad på fødehotellet)? Finnes det vannkanner til å skylle med etter man har vært på do, eller må man ta med noe hjemmefra? Ellers fikk jeg vite at man må ta med kveldsmat selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært på en liten omvisining på barselhotellet. Det var akkurat som små, vanlige hotellrom - med eget bad og et lite kjøleskap.

Fikk ikke beskjed om at vi måtte ta med kveldsmat selv, men man må ned i restauranten for å få mat, og da må man kle på seg, kan ikke gå ned i nattøy eller morgenkåpe. Så det kan sikkert være greit å noe i det kjøleskapet på rommet. Det finnes også en kiosk i etasjen under hotellet, der man kan kjøpe vanlige kioskvarer fra morgen til kveld.

 

Jeg har pakket en morgenkåpe i fødebagen, det er jo ikke alltid man får plass på barselhotellet med en gang, og det er ikke egne toaletter på rommene på fødeavdelingen/fødeloftet (med et par unntak).

 

Jeg SÅ ikke noen vannkanner, men jeg kikket ikke etter det heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Takk for svar. Det var jordmor som fortalte det om kveldsmat... tror jeg... Noen som vet noe om vannkannene? (Var ganske avhengig av den forrige gang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spør om hva du brukte vannkannen til? Jeg kan ikke huske at jeg hadde behov for noe slikt, så jeg bare lurer :)

Det var ikke noe vannkanner der når jeg fødte i -07 ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bruker vannkanna til å skylle nedentil etter at man har vært på do, siden man er ganske sår nedentil etter fødsel. Hva bruker du grønnsåpa til? Blande med vann? Jeg fikk litt badesalt fra jordmora forrige gang, som jeg skulle blande i vannet man skylte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, grønnsåpe gjør underverker for sår... Demper eventuelle betennelser og får det til å gro fortere. Så jeg tenker at det kan være greit å ha hvis jeg må sy (og det må jeg sikkert med min flaks).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært på hotellet, men var på fødeloftet sist.. Og der hadde de hvertfall hånddusj som hang på veggen, slik at man kunne spyle seg med:) fungerte superbra :)

Synes det er utrolig trist å ikke få samme tilbud som sist jeg fødte(var da på fødeloftet og fikk familierom etterpå. Veldig fint og gratis)

 

Håper at det går like greit nå... Men når man går ned i den restauranten.. Er det da gratis fordi man bor på hotellet? eller betaler man? og betaler faren? (ikke meningen å kuppe tråden altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan føde på fødeloftet og bo på familierom i 1 døgn der oppe etterpå. Det fikk jeg beskjed om på mandag i hvert fall :)

 

Maten er gratis for mor hvis du bor på barselhotellet, men mener far må betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg var også på hotellet i Stavanger i 2007.

 

I restauranten får mor gratis mat og far betaler. Tror far da kunne velge å betale "fullpensjon" for hotellrommet, sånn at han fikk alle måltider i restauranten (trengte ikke å betale for hver gang). Husker ikke hvor mye han betalte, men det var billig!

 

Veldig greit da vi fikk besøk av besteforeldre som hadde reist et stykke. Var bare å ta dem med i restauranten, så kunne de kjøpe seg mat de også.

 

Vi fikk beskjed om at vi kunne be om store porsjoner, siden de som hadde født ofte hadde god apetitt ;-)

 

Mener å huske det var hånddusj på badet på hotellrommet.. Er ikke helt sikker. Mulig det bare var doen som var veldig nærme dusjen, he, he! Fungerte i alle fall helt fint!

 

Takk for tips om grønnsåpe + at det er jo ikke HELT sikkert en får plass på hotellet. Må kanskje pakke en morgenkåpe jeg også, da...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

seriøst?! det hadde jo vært helt perfekt for meg! (har sykehusfobi og ble sendt hjem fordi jeg fikk så kraftige angstanfall, så ønsker kort "liggetid")

Satser på at det er det jeg også får høre når min tid kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...