Gå til innhold

redd og bekymra.. hva skal jeg gjøre??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei=)

JEg er nå i min 14 uke. 14+3 for å være nøyaktig!

Merket igår kveldbrun utflod på papiret og hadde endel murringer i magen. var ikke sonn kjempemasse akuratt, men viste godt på papiret når jeg tørket meg :/ Dabbet av og idagtidlig var det litt på bindet bare.. nå er det borte igrunn.. nå har jeg bare helt vanlig utflod( vært plaget med mye utflod de siste ukene, men da vanlig, ikke brun)

Så nå sitter jeg her da, driit bekymra for noe er gae med lille nurket.... ringte legen, men hun hadde ikke noe time til meg før om en måned, og hun har ikke slik de hører hjertelyd med på kontoret.. ( nyoppstarta legekontor.. tror ikke de har allt i orden..)

Jeg har en jordmortime om en måned.. var det første ledige.. men lurer på å ringe de å høre om de har mulighet til å bare ta meg inn raskt for å finne hjertelyd?? tror du de gjør dette....

er jo ikke bra jeg skal sitte råbekymra i en måned før jeg har time med jordmor/lege hell.....

offfofff---- håper de vill ta imot meg.... baah!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja ring, de skal ta deg inn hvis du er så bekymra, syntes det var rart at de på legekontoret ikke tok deg inn. Trodde de måtte det i slike "haste" saker.

Men ring JM, så får du deg en time.

Det går nok helt sikkert bra, siden du ikke blør friskt blod (kan gå bra da også, heldigvis...)

Men det er vondt å gå å bekymre seg...

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Ring jordmor og forklar henne situasjonen! Om hun ikke har kapasitet til å ta deg inn, får hun vær så god ringe sykehuset og få dem til å sjekke deg. Det er helt sikkert ingen fare, men du skal da f ikke måtte gå en hel måned før du får svar på det! Og jeg hadde aldri i livet akseptert det svaret fra legekontoret, at du kunne få time om en måned...jeg blir helt satt ut! Nå spiller det jo for så vidt ikke noen rolle, siden de ikke har et sånn apparat, men likevel!

Oj nå kjente jeg hormonene bruse opp...hehe...også morgenen som ellers har vært så rolig...

Lykke til, det ordner seg helt sikkert :-)

Skrevet

Hei! :)

Jeg hadde også tilsvarende spottblødninger på den tiden, og det gikk helt fint!! :)

Slimhinnene er litt sarte i svangerskapet, så skal ikke så mye til før det kommer små blødninger. Jeg fikk det ifbm. trening og stress på jobb. Kan også komme etter sex.

Når utfloden nå ikke er brun lenger, har jo blødningene stoppet, så dette går sikkert bra. Men legetime har du krav på, enten det er jordmor, lege eller sykehus / legevakt som tar imot deg. Kanskje jordmor kan berolige deg allerede på telefon? Blødninger i denne tiden er ikke så uvanlig, tror rundt 20% av dem som føder friske barn har det, ofte finner man ikke årsak.

Lykke til!!

Skrevet

hei:) jeg hører ikke ti her før om noen uker men ville bare s at jeg har hatt brun utflod i over 2 uker og fikk ul 8+2 idag..alt var bra inni der...men det er utrolig skremmende..

men hvis du tenker hvor sart slimhinnene er nå så er det bare en bitte bitte liten dråpe med blod som skal til for at utfloden din blir brunlig...

jeg for også dette spesielt ved aktivitet,sex eller stress og når livmoren strekker seg og jeg kjenner den strekksmerten....hvis du har mulighet kan du jo kjøpe deg sånn angelsound på teknikmagasinet så kan du høre hjerte når du blir bekymret:)

lykke til videre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...