Gå til innhold

Kan hasj gjøre en aggresiv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne høre fra dere som har levd sammen med en hasjrøyker. Har dere opplevet humørsvingninger og aggresivitet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel heller fraværet av hasj alt etter hvor mye og hvorfor en røyker.

Skrevet

Det er vel kanskje et relativt spørsmål :o) Men du kan sikkert alltids finne et avisoppslag i Dagbladet som illustrerer enkelttilfeller som har røykt hasj og blitt aggressive på en og samme tid. Og så kan man bruke disse som fellende bevis for at alle blir potensielle voldsutøvere av hasj. Du burde kanskje skille deg før du blir nestemann.

Skrevet

Jeg røykte mye hasj før, men blei aldri aggresiv. Ingen av de jeg røykte med ble det heller. Vi ble bare veldig rolige.

Skrevet

Jeg har ikke levd sammen med hasjrøykere, men jobbet med ungdom i institusjon som røyker hasj. Felles for alle dem er at de i hvert fall ikke er aggressive påvirket av hasj, men om de ikke har / prøver å slutte o.l. kan de bli frustrerte og med store humørsvingninger. Omtrent som en som kutter røyken...

Samboeren min røyker vel hasj 2-4 ganger i året, han drikker ikke, så det er hans form for rus en sjelden gang, og han er i hvert fall aldri aggressiv, verken påvirket eller "edru"...

Skrevet

Ja det kan man, men regner med det er like individuelt som med alt annet. Og kommer an på så mangt. Dagsform, styrke, mengde, hyppighet, psyke osv,osv osv.

Skrevet

Har røykt endel hasj før, og verken jeg eller mine venner ble aggressive av hasj - vi ble heller rolige og konfliktsky av det.

syns folk har en tendens til å bli mer aggressive av f.eks kokain og amfetamin.

Man kan dog bli aggressiv av hasj om man f.eks har en "badtrip", at man f.eks blir redd pga rusen.

Skrevet

Ja. Fordi man kan oppleve paranoia/forfølgelsesvanvidd, eller hva man velger og kalle det under hasjrus..ALtså blir redd for at noen eller noe er ute etter en. Det kan indirekte gjøre en hasjrøyker aggresiv under rusen.

Videre så kan man få "flashbacks" selv når man ikke er ruset, altså oppleve dette "Noe eller noen" som forfølger en. Og da blir noen aggressive, andre redde, alt etter hvordan denne personens forsvarsmekanisme slår ut på tanken med å bli forfulgt/være i fare...

Også er det med hasj som med alkohol, niktotin, koffein og alle andre avhengighetsdannede stoffer, at om kroppen ikke får stoffet regelmessig, om man er vandt til det, så kan man reagere med en aggresiv adferdi i "avrusningsfasen"......

Har opplevd forfølgelses"symptom" selv..PRøvd tre gang, og fått det alle tre gang..Samt opplevd det to ganger i etter tid, i det kommende år etter siste gang jeg prøvde..Så det vet jeg er sant. Jeg reagerte med å bli redd, nervøs og asosial...Men har sett de som faktisk blir sinte/aggresive under hasjrus, ja......FOrdi "alle skal ta de"..."alle er ute etter de" osv osv..

Ikke de vanligste bivirkninger av hasj, mer vanlig under amfetamin, kokain, metamfetamin og den type rus som er "oppkvikkende" istedet for sløvende.....Men ikke umulig heller..

Skrevet

For det første:

Jeg kunne aldri vært sammen med noen som røyka hasj, for narkomane vil jeg ikke ha noe med å gjøre. Hadde mannen min rørt noe sånn, og jeg så hadde fått vite om det 20 år inn i forholdet, så hadde jeg pakka sakene mine og stukket av!

Og så til spørsmålet:

Det jeg har sett av andres reaksjon på hasj er at de hovedsakelig blir sløve, "fjortis", og de mister total kontroll på hva de sier og gjør. Og ja, de blir hissige når de bruker også hvis de føler at alle er enige med dem!

Jeg kan også si med rimelig sikkerhet at folk som røyker hasj jevnlig blir dummere og dummere for hver dag som går. Makan til hjernesmelt skal en leite lenge etter, det er mye farligere enn alkohol og vanlig røyk.

Skrevet

Eh, ja? Er bivirkninger det!

Pluss på depresjon og angst..

Skrevet

Ta å snakk om noe du har peiling på, anonym 14:04. Dette ble bare tøv fra din side.

Skrevet

Si hva du vil, men du kan ikke komme her til meg og si at det ikke er det jeg har sett hos samtlige jeg vet og har kjent som har røyka hasj.

Hvis du er uenig så er du i din fulle rett til det, men om du røyker det selv så har du vel ikke så mye objektivt å fornuftig å komme med uansett.

Skrevet

Og jeg var forresten 14:04

Skrevet

Arbeider med rusavvenning, og har mange brukere som har hasj som hovedutfordring.

Det er stor forskjell på å bruke hasj en gang i blant, og å bruke hasj hver dag. Bruker man hasj en sjelden gang, vil det ikke være så vanlig å bli aggressiv, vil jeg tro. Noen få har motsatt effekt, altså de blir "våkne" av stoff andre blir "sløve" av, men det er uvanlig.

Bruker man hasj jevnlig i store mengder slik at man blir litt "hekta" på det, ser vi ganske ofte aggressivitet. Brukerne selv rapporterer om paranoia som gjør dem mistenksomme, eller de kan bli aggressive når de forsøker å kutte ut hasjen.

Da jeg var ungdom prøvde jeg hasj en del ganger, og syntes det var harmløse greier. Men etter at jeg begynte å jobbe med rusavhengige har jeg endret mening, og ser nå at det er et langt farligere stoff enn jeg trodde. Mange tåler det helt fint, men noen tåler det overhodet ikke, og vi vet jo aldri hvilken gruppe vi tilhører. Håper inderlig at mine barn holder seg unna.

Skrevet

Om noen velger å røyke hasj av og til så gjør det ikke den personen til narkoman.

Hasj er heller ikke farligere en alkohol og nikotin viser nyere forskning. Hvis man har en skala på 1-10 og heroin er nr 10 så ligger alkohol og nikotin ganske jevnt i midten og hasj ligger under alkohol og nikotin.

Det er veldig mange "oppegående" og (siden dere er så opphengt i det) høyere utdannende mennesker som røyker det.

Den beste advokaten i kommunen her gjør det :) for å ta en eksempel.

Forskere som tidligere har gått ut å sagt at det er så skadelig går nå tilbake med det og mener det kommer til å selges på apoteket om en 10-15 år. bla for å avkrriminalisere den vanlige mann i gata.

"jeg skal aldri røre rusmidler" sa en til meg. Mens han satt med pilsen i den ene hånda og røyken i den andre....

Ja hasj kan gjøre deg aggressiv som så mye annet. Syns Cat forklarte det veldig bra.

Slenger med en link av et intervju i nrk der en av landets fremste forskere går tilbake på det han har sagt og forklarer det bedre en meg..

Å nei jeg er ikke et "dop-hue"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...