Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #1 Skrevet 24. mars 2010 Hvor mange barn har / ønsker dere? Jeg har 3 søsken, han er enebarn. Han ønsket definitivt at barna skulle vokse opp med søsken (jeg også). Vi har 3 og er fornøyd med det
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #2 Skrevet 24. mars 2010 Mannen min er enebarn (dvs har en halvsøster han ikke har vokst opp med) Vi venter nr 2, det er nok for han. Selv har jeg 3 søsken og vil gjerne ha 3 barn. Selv om mannen min vil "kun" ha 2 barn så har han vært veldig opptatt av å få dem tett i alder og var stråååååålende fornøyd med at jeg ble gravid da sønnen vår var kun 1 år. Jeg var ikke like fornøyd, hahahaha
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #3 Skrevet 24. mars 2010 Mannen min er enebarn, og vi venter nr 2 nå (får 2 tette) og vi vil i utgangspunktet gjerne ha 3 Jeg kommer selv fra en søskenflokk på 3, og syns det er fint. Mannen min er lei seg for at han ikke har søsken, og vil gjerne ha 3 av den grunn. Det er mye ansvar og savn etter å få dele det med noen når man er enebarn ofte tror jeg... i mannen min sitt tilfelle er det også veldig sånn at han må respektere foreldrene sine og deres meninger i mye større grad enn de respekterer tilbake. Jeg tror dette også kommer av at han er enebarn. Når man er flere søsken kan en stå sammen mot foreldrene og skape mer balanse Men det er nå bare min teori, og dette kommer selvsagt an på personligeheten til de involverte...
Gjest Skrevet 24. mars 2010 #4 Skrevet 24. mars 2010 Jeg har 3 brødre. Mannen min er enebarn. Jeg vil bare ha to, det er mer pga meg selv og vanskeligheter under graviditet enn at jeg mener 2 er ideelt da. Søsken er fint og fra barnas ståsted skel det mye til før man er for mange:) Mannen min er enebarn og kunne nok godt tenkt seg et helt fotballag men aksepterer at jeg sier stopp etter to:)
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #5 Skrevet 24. mars 2010 Mannen min er enebarn og sier selv at han hadde nok kompiser i oppveksten til å ikke savne søsken noe særlig. Men da han var 18 år ble mammaen hans alvorlig syk, hun overlevde men ble ufør. I den perioden savnet har veldig noen som kunne hjelpe til og dele ansvaret han følte. Nå er foreldrene hans gamle (de fikk han sent i livet) og han må stadig hjelpe til med alt fra henting på sykehus til handling, vedlikehold på hus og bil osv. De kommer ikke til å trenge mindre hjelp etterhvert og han er alene om ansvaret for dem. Jeg selv har tre søsken og er kjempeglad for det. Vi har fire barn
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #6 Skrevet 24. mars 2010 Vi er begge enebarn og var klar på det fra starten av; så sant vi kunne, så skulle vi få to eller flere barn. Nå venter vi nummer tre. Tror det er sistemann, men man vet jo aldri...;-)
Chupa chups Skrevet 24. mars 2010 #7 Skrevet 24. mars 2010 Mannen min er enebarn og er fornøyd med at vi har ett barn. Han hadde masse kompiser og søskenbarn og savnet ikke søsken som liten. Jeg har tre søsken, og kranglet forferdelig mye med han som er nærmest meg i alder. Men jeg ser fordelene med å ha søsken i voksen alder (og som barn, hvis de leker godt sammen), så jeg ønsker to eller tre barn med noen års mellomrom. Håper vi får en til etter hvert
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #8 Skrevet 24. mars 2010 Jeg er enebarn og vil ha flest mulig. Sambo er enebarn men har 3 halvsøsken som han har god kontakt med. Han er ikke full så gira på stor barneflokk :-)
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #9 Skrevet 24. mars 2010 mannen er enebarn (har to halvbrødre han aldri har bodd med, og har lite kontakt med) jeg har en søster. Forløpig har han ingen barn, mens jeg har ett. Det blir nok ikke mer enn et barn på oss sammen tror jeg. Begynner å bli voksne....
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #10 Skrevet 24. mars 2010 Jeg er enebarn og ønsket meg to barn (som vi har) Mannen har 3 søsken og øønsket i utgangspunktet kun et barn, men lot seg overtale til to.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå