Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #1 Skrevet 24. mars 2010 Jeg er førstegangsfødende, så jeg bare lurer litt. Leste i en annen tråd om ei som hadde lue på sin baby 24 timer i døgnet, ute som inne, til babyen var ca. 6 mnd. Trodde ikke babyer skulle ha lue på seg inne pga. varmeregulering og stor fare for krybbedød. Hva gjør dere andre?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #2 Skrevet 24. mars 2010 NEI, det er langt fra normalt og ikke anbefalt overhodet blant verken jordmødre eller helsesøstre. Babyen har ingen mulighet for å regulere varmen på en slik måte og de aller fleste folk har jo normal innetemperatur hjemme i stua. Tror du skal ta med en klype salt det du får av råd fra enkelte her inne. Dette rådet kaller jeg både uforsvarlig og hysterisk. Ta av lua inne du....aldri hørt om noen som har lue på en baby frem til den er halvt år, hele døgnet.
Miss Foster Skrevet 24. mars 2010 #3 Skrevet 24. mars 2010 Jeg har 3 små barn og har ALDRI hatt lue på innendørs (så lenge det ikke er snakk om kjøpesenter og butikker hvor det kan være kaldere enn hjemme).
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #4 Skrevet 24. mars 2010 Jeg har tre barn og hadde da aldrig lue på inne på mine barn...da måtte det i såfall være hvis jeg luftet,det var kaldt ute og barnet sov i vognen... Mulig det er ett kaldt hus hun bor i på vinterstid,men høres jo ikke direkte slik ut når ungen har hatt på lue i 6 mnd..! Vi "jobber" med nr 4 nå og når hun el han kommer så kommer hun el han nok ikke til å ha lue på inne! gjør som du syns er riktig men tror ikke det er vanlig eller nødvendig..)
Gjest Skrevet 24. mars 2010 #5 Skrevet 24. mars 2010 Det må ha vært en spesielt frossenpinn av en baby og et kaldt hus. Vanligvis bør ikke babyer bruke lue inne Vi har i hvert fall ikke gjort det.
Willy Wonka Skrevet 24. mars 2010 #6 Skrevet 24. mars 2010 Leste det samme som deg, HI, i denne tråden. Nei, det er ikke normalt og vil påstå at jeg aldri har hørt om noen som har det. Høres ut som en hysterisk mamma. Har sett folk med helt nyfødte ha en tynn lue, men opp til 6 mnd?? Nei...hehe..
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #7 Skrevet 24. mars 2010 Var ungen hennes kanskje prematur? Jeg har hørt tidligere fra flere par med premature unger og premature tvillinger at de blir annbefalt å ha på lue. Ellers har jeg aldri hatt på ungene lue inne. Bare når de har sovet i vognen ute på tur og ikke våknet med en gang vi kom hjem.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #8 Skrevet 24. mars 2010 De første dagene etter fødsel er det bra og bruke lue inne på babyen.Men ikke opp til de er ett halvt år....
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #9 Skrevet 24. mars 2010 Aldri hørt om noen som har lue på baby inne helt opp til 6 mnd alder. Aldri hørt om noen som bruker lue inne på baby overholdet. Dummeste jeg har hørt. Stakkars baby!
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #10 Skrevet 24. mars 2010 09:01 har naturlig nok FEIL.... Barn skal ikke ha på lue inne og iallefall ikke over natta. Dette øker sjansen for overoppheting og krybbedød, samt hetesjokk.. Folk er jo spik spenna gærne!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 24. mars 2010 #11 Skrevet 24. mars 2010 Jeg fikk beskjed av jordmor, barnepleier og lege på barsel om å ha lue på min baby. Men hun var prematur og undervektig- og konstant for kald-, og da er det noe helt annet. Og da var det snakk om de første 2-3 ukene, og ikke i mndvis. Friske barn født til termin trenger IKKE lue på innendørs, med mindre man har det ekstremt kaldt..
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #12 Skrevet 24. mars 2010 Sikker på at ikke personen tullet? Er vel ingen som har lue inne på 24 timer i døgnet på en baby inntil 6 mnd? Må være et ekstremt kaldt hus med trekk
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #15 Skrevet 24. mars 2010 Hun i andre innlegget hadde vel lengere med lue på, eller var det en som kanskje svarte på innlegget. Babyer skal ikke ha lue på seg, så sant de ikke er for tidlig fødte.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #16 Skrevet 24. mars 2010 Premature barn skal ha lue på når de er ute av kuvøsen pga stort varmetap og liten evne til temperaturregulering. Barn født til termin, ikke lue på inne i normal stuetemperatur. Fare for overoppheting!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #17 Skrevet 24. mars 2010 Tror jeg hadde hatt problemer med å holde meg alvorlig hvis jeg kom hjem til noen med en baby med lue innendørs som var så gammel...som ikke var prematur etc.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #18 Skrevet 24. mars 2010 Venninna mi hadde lue på ungen sin døgnet rundt hele første året. Husker jeg kommenterte det og fikk surt til svar at det kunne trekke fra vinduet. Til tross for at det var sommer og kjempevarmt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå