Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja her sitter jeg klokka halv tre og har ikke hatt et sekund søvn på øyet.... Nå har jeg gitt opp og tatt frem pcn, mann og barn sover søtt... Flere som plages med nattesøvn under graviditeten? Tar gjerne imot gode råd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ligger her med pcen på magen å orker egentli ikke å legge meg..

Skrevet

Jepp jeg sliter veldig :(

Er så ubehagelig å ligge syns jeg, er jo kun venstre og høyre sida som jeg kan ligge på, og det å snu meg til en av de sidene er så sykt smertefullt :( våkner hver gang kroppen føler for å snu seg, og bruker lang tid på å få snudd meg om i små klynke stille smerteskrik..

I tilegg så er det jo opp på do ca 3-4 ganger i løpet av natta. GAH er så lei... 37 uker idag onsdag 24 mars. enn med deg?

Skrevet

Jeg er i uke 35+6 og synest også det å snu seg er vondt + at jeg har et ødelakt halebein. Også er jeg et nattmenneske, noe samboeren er ganske sint for selv om han er skjeldent hjemme. + at jeg begynner å grue meg til fødselen, så ve å holde på med alt annet utsetter jeg å sovne, og på det viset utsetter jeg også marerittene.

Skrevet

Huffda Ccathrine.. Vi får bare se hvor lenge vi gidder å sitte våkne da, før søvnen tar oss :P

Begynner også å grue meg til fødsel, men skal samtidig bli godt å få det hele overstått!

Skrevet

Ja det skal bli godt å bli ferdig. Typen kjører langtransport og jeg er så redd fødselen skal starte før uke 39 for da er det ikke sikkert at han rekker fram i tide. Er jo ikke bare bare å skulle komme seg ifra f.eks Sandesjøen til Ålesund idet jeg skriker "vanne har gått, kom nå".

Har vel gått ut i permisjon du nå?

Skrevet

Nei det hørtes ikke bra ut, håper ikke du føder før tiden da! Men om det skulle skje, har du noen andre som kan være hos deg under fødselen?

Jeg mistet jobben min jeg når jeg fortalte at jeg var gravid, var nettopp blitt ansatt iog hadde ikke skrevet kontrakt, så har gått på dagpenger fra NAV siden graviditeten ble oppdaget.. Så har gått hjemme å surra siden september :P Kjedelig, gleder meg til å kunne jobbe igjen! :)

Hvor gammel er du foresten? jeg er 22.

Skrevet

Gud det skulle ikke vært lov. Arbeidsgivere nå til dags. Men du skal vel gå hjemme med babyen i et års tid før du begynner å jobbe igjen?

Nei jeg har ikke sikkrett meg med noen andre som kan være med hvis ting skjer før tida. Men lille gutt har alt lurt oss en gang, og vi har vært en runde på føden. Heldigvis var typen hjemme den dagen:)

Jeg er 19:)

Skrevet

Hehe samme her, var der når jeg var 27 uker tror jeg det var. Hadde så store smerter i magen, pluss at jeg hadde masse rar utflod den dagen, var veldig rart, så lå litt til observasjon, men alt var fint og normalt.

såklart skal jeg gå hjemme med lillegutt til han er ca 1 år :) vil ikke begynne å jobbe for tidlig, og gå glipp av alt!

Skrevet

Nei det er noe med dette året:) Selv har jeg søkt skole til høsten. Har bare planer om å ta norsk egentli men typen prøver å overtalle meg til å ta alle fagene. Så jeg har sakt at vi får se hvordan Lucas er når han kommer til værden. Men prøver å forberede typen at har Lucas kolikk kommer jeg ikke til å ta norsk en gang. Har planer om å skaffe meg studiekompetanse for å komme meg inn på høyskole. Babyen har gitt meg skikkelig motivasjon til å gå skole igjen å prøve å ble noe enda "større" her i livet.

Hvordan er det med deg? Utdannet noe spesielt? Selv er jeg lærling som yrkessjåfør og skal ta fagbrevet i sommer:)

Skrevet

Hei hei:)

Har nå de siste dagene hatt vanskelig for å sovne selvom jeg er trøtt og ikke har plager. Når jeg endelig sovner våkner jeg en liten time etterpå å må på do, så er det påan igjen:)

Tror det er alle tankene som holder meg våken, eller bare kroppen innstiller seg på litt lite søvn i tiden fremover he he:)

I går fikk jeg barnevognen i hus og lå for det meste å tenkte på den hele natten:)

Klarer ikke sove lenge om morgenen heller de få gangene jeg har mulighet til det, oppspillt og ikke ordentlig trøtt....merkelige greier:)

Ja ja regner ikke med det blir sammenhengende søvn i tiden fremover likevel, så kan vel bare venne meg til det:)

Skrevet

Ja det er greit å venne seg til det. men selv har jeg våknet hver natt siden graviditeten ble oppdaget. Syns det er litt slitrsomt å gå sånn i 9 månder i forveien.

Skrevet

Sliter med nattesøvnen her også! Er vanskelig å finne ei god stilling å sove i, men når den er funnet, sover jeg kjempegodt.... helt til jeg må på do, så er det på'n igjen med å finne ei god sovestilling. Vondt å snu seg frem og tilbake! Og sånn går no natta ;) Men men, ikke lenge igjen! :D

Skrevet

Jeg slet veldig med nattesøvnen for noen uker siden. Tok laaaang tid før jeg sovnet, stod ofte opp igjen og satt på dataen eller foran tv-en, og når jeg endelig sovnet våknet jeg av å måtte tisse, og så ble jeg liggende våken og gruble etterpå... Var helt skutt.

Men nå de siste par ukene (fra uke 38-39) har jeg sovet mye og godt! Våkner ennå for å gå på do 2-3-4 ganger i løpet av natten, men sovner igjen med en gang, og kan sove ganske lenge ut på morgenkvisten (formiddagen).

Jeg går ut fra at det er kroppen som lader opp, og det passer meg utmerket. Håper det blir sånn for dere også, jenter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...