Gå til innhold

Flere med 2-åringer som har liten matlyst??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 2,5 år i april. Er inne i en sånn ikke-sulten, ikke-spise periode har jeg fått inntrykk av. Spiser mye mindre enn før. Ved middagen spiser han noen få skjeer...så sier han "ferdig, mett....."

Ser at han spiser lite av maten sin i barnehagen også. Smører alltid med 3 brødskiver og en frukt....men kommer ofte hjem med maks en brødskrive som er spist..

Han er ikke mager, men veldig "slank" om man kan kalle en 2-åring dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min er ikke to år da, bare 16 mnd, men han er også småspist. Spist kanskje ½ brødskive (på en god dag) + en yoghurt til lunsj. Til middag alt fra bare 4-5 biter til maks en liten porsjon. Det eneste han spiser et helt måltid av er grøt, så det får han fremdeles til kveldsmat, og noen ganger også som frokost. Han får aldri tilbud om nugatti e.l. som pålegg, men det er tydelig mat generelt han ikke er så interessert i for hvis vi f.eks. har kake eller dessert så spiser han bare et par biter og vil ikke ha mer av det heller. Han er slank, men ikke tynn. 86 cm høy og 11,8 kg. Han er ikke kresen, spiser gjerne oliven, sterk indisk mat, rare oster og annet med mye eller spesiell smak, han spiser bare veldig lite av det. Litt frustrerende er det, for han spiste faktisk mer før da han var mindre, men i følge helsesøster spiser barn det de trenger så man får nesten stole på det så lenge de har det bra og ikke begynner å gå ned i vekt.

Skrevet

Min datter er 2 år og 7 mnd og hun er også småspist. Hun har vært det siden hun var liten baby. Hun er en liten jente på 85 cm og 11 kg. Hs sier at så lenge hun følger sin egen kurve og ikke er trøtt og slapp så er det ikke så mye å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...