Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 To på barselgruppen min bruker lue på barna sine fra de var nyfødte og gjør det ennå (barna er nå 17 mnd gamle). Ikke har det det spesielt kaldt på rommet heller, 18 grader. Trodde ikke man skulle bruke lue på natten, jeg?? De har jo ingen mulighet for å regluere temperaturen hvis det blir for varmt for de? Hun ene fortalte at hennes sønn prøvde å få av seg luen, men klarte det ikke...men bare måtte ha lue på seg. Er dette normalt?
Willy Wonka Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Lue om natten er vel unødvendig, hvis man ikke har ute-temperatur på soverommet da..
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #3 Skrevet 23. mars 2010 Har også hørt babyer ikke skal ha lue om natta! Bortsett fra når de er nyfødt eller veldig kaldt?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #4 Skrevet 23. mars 2010 Helt normalt for meg. Kanskje ikke så lenge men, vi brukte lue døgnet rundt de første måneder. En tynn liten silkelue. Nettopp fordi de ikke styrer varmen, og fordi varmetapet er enormt fra hodet. Trekk og høye lyder får de også en liten beskyttelse mot. Men bruker ikke lue inne nå, ikke etter han ble et år i sommer og utover denne høsten, er jo mere hår osv. Men har det litt kjølig på soverom, vindu oppe, og da blir det trekk selvom det ikke er så kaldt, så kan forstå at noen velger å bruke det. Spesielt om de sparker av seg dyne osv!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #5 Skrevet 23. mars 2010 Babyer skal ikke ha på seg LUE. Tenk hvis moren selv skulle ha lue om natten. Det hadde jo blitt varmende kvalmt og grusomt. Du får si det til henne, eller de. Har luen snøring, er det dobbel sjans for kvelning. Noe å utsette babyene utfor.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #6 Skrevet 23. mars 2010 Min har faktisk veldig varmt hode. Da hun ble født kom hun med skikkelig varmt hode. Skulle mi ligget med lue hver natt, så hadde jeg nok ikke hatt noen baby. Eneste gang hun bruker lue er når vi er ute.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #7 Skrevet 23. mars 2010 Lue på INNE døgnet rundt de første månedene? Selv i stua hvor det er normal temperatur?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #8 Skrevet 23. mars 2010 Jepp, ikke uvanlig blant mine venner. De har jo svært stort hode i forhold til kroppen sin, har du tenkt på det? En voksen person har mye mindre hode i forhold til kropp. Men selvfølgelig, man bruker da skjønn. Er ungen svett i nakken osv så kler man av den. Men kanskje vi hadde tynnere lag med klær på kroppen da. Funket ihvertfall perfekt, anbefales.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #9 Skrevet 23. mars 2010 Hvor lenge hadde du lue på ungen inne? Helt frem til 1-års alder eller har jeg misforstått?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #10 Skrevet 23. mars 2010 Neida, sluttet da det ble vår, altså ca 6 mnd. Men tok det på gefylen så klart! Mente bare at det ikke var noe etter 1.års dag, selv om det da ble høst og kaldere.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #11 Skrevet 23. mars 2010 Ok, syntes bare det hørtes litt ekstremt ut. Her har vi hatt 23-25 grader inne i hele vinter og jeg tror min lille baby ikke hadde hatt det særlig behagelig med lue på. Eller jeg ser det slik, veldig unødvendig. Men det spørs vel hvilken innetemperatur man har i huset. På kroppen har han hatt body og strømpebukse på seg og alltid vært passe varm. Nå er han snart 5 mnd. Ute har han lue på seg da...hehee..
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #12 Skrevet 23. mars 2010 Barn, uansett alder, skal IKKE ha lue på om natten!!!!!! Dette øker faren for krybbedød veldig! Og seriøst folkens, når det er 25 varmegrader ute på sommeren ser det bare teit ut med en unge med lue.. Stakkars.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #13 Skrevet 23. mars 2010 Jeg fikk barn i januar, og i følge HS så skal barnet aldri ha på lue inne. Ikke engang nå som det er kaldt ute. Som dere sier, så har ikke barnet mulighet til å regulere varmen selv, så hvis det har på lue så vil det bli veldig varmt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå