Gå til innhold

Gutten min nekter å sove i vogna

Anbefalte innlegg

Skrevet

dvs... hvis jeg triller tur så sover han, men idet minuttet vognen slutter å bevege seg så våkner han...

Lurer på hvordan det skal gå med barnehagestart... Er det fleste barnehager fleksible i forhold til å f.eks sove inne? og må jeg stå for reiseseng e.l. da? Noen som vet eller har erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette problemet har jeg også :(

Skrevet

Gutten vår er også sånn. Sover maks 20-30 minutter i vogn, men gjerne to timer i seng. Nå går han ikke i barnehage da, men de jeg kjenner sier at barnehagen er fleksibel og de som må sove inne får selvsagt det.

Skrevet

Har jobbet på småbarn i bhg i ti år snart og har til dagsdato ikke hatt problemer med å få unger til å sove i vogn, selv om foreldre sier at de aldri har fått det til. Etter en ukes tid så sover alle godt i vognene sine, til og begynne med er det mye vugging og trilling til å få de til å sove og ettervhert så er det bare å legge de også sover de som en stein.

Vi lar aldri et barn ligge å gråte, uten at det kan se oss hele tiden, for det finnes de som kan ligge å sutrer litt før de sovner, men da står det altid en voksen i synsfelte til barnet. I bhg som jeg jobber nå har vi sovevakt hvor det altid er til stede en voksen når ungene sover som passer på og vugger litt og som tar opp de som våkner.

Skrevet

Hva er poenget med å tvinge barn til å sove ute da? Hvis du vet at ungen sovner på to minutter hvis han/hun blir lagt inne, hvorfor gå gjennom flere dager med skriking, vugging og trilling fordi dere på død og liv vil at ungene skal sove ute? Det hadde jeg ikke akseptert. Hvis jeg sier at ungen min skal sove inne, så skal han det.

Skrevet

I bhg hvor jeg jobber har du ikke noe valg, da må du velge en anen bhg. Tror nesten alle bhg her i kommunen har utsoving, har ikke hørt om noen hvor de sover inne.

Når du skriver eller sier ja takk til en bhg plass sier du også ja takk til den opplegg og den rutiner er du ikke enig må du finne en annen!

Skrevet

I vår bhg er det ingen barn som sover ute, der er det to soverom med madrasser og senger..de færreste bhg har INGEN mulighet til å ha et barn sovende inne. Det er vanligst at de fleste sover i vogn, men som regel er det mulighet til å ha om ikke alle, men noen barn inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...