Gå til innhold

Tips!


Miessi

Anbefalte innlegg

Er det noen som har tips på hva man kan spise så man ikke blir kvalm. Har hele tiden uggen følelse og blir verre etter at jeg spiser og hvis jeg ikke spiser så blir jeg så svimmel og kvalm. Aner ikke hva jeg kan spise :S Noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av de vanlige tipsene er salte kjeks (hvis det er morgenkvalme du har, kan det hjelpe å spise kjeks før du står opp) og eplejuice blandet med farris. Jeg synes det kan hjelpe med friske grønnsaker eller frukt, ferskt brød med banan og karameller (av alle ting i verden). Peppermyntete med litt fersk ingefær i er også et tradisjonelt tips mot kvalme.

For meg hjelper ulike ting hver dag, og innimellom er det ingenting som hjelper. Håper noe av dette kan hjelpe deg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for min del hjelper det med frukt. lite og ofte! prøv å holde blodsukkeret jevnt. og hvis du er oppe i løpet av natten på toalettet eller med andre barn så prøv å spis en banan el l.

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg gikk gravid måtte jeg passe på å spise ofte. Tok meg et knekkebrød hver andre - tredje time. Holdt meg unna sukker og prøvde å ikke spise for mye. De to siste rådene var til tider vanskelig å følge ettersom det var midt i jula...

 

Ellers hjalp det å ta ting med ro, og få nok søvn.

 

Har ikke fått kvalmen enda denne gangen, men er ikke kommet så langt i svangerskapet så det kommer nok etterhvert.

 

Jeg har ikke prøvd det selv, men noen sverger til ingefærkapsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til tyrkisk pepper...kanskje ikke de sunneste man kan spise, men det har iallefall gjort mine dager mer levelige i denne kvalme tiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

druer og appelsin syntest jeg er bra. faris eller bris... og ritz kjeks:)

 

noe jeg syntest hjelper spessielt, er å ikke la deg selv bli sulten. blir bare kvalm om jeg går på tomgang.

 

tar en kjeks på morran før jeg rører på meg, og holder det gående resten av dagen med masse frukt som mellommåltid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nu har jeg funnet ut at ristet brødskive med bringebær hjelper :)

klarer ikke kjeks og noe som er søtt.

Takk for alle tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må spise litt og jevnt hele dagen for å unngå å bli veldig kvalm..knekkebrød, saltstenger,salt lakris,rikelig med iskaldt vann.mye søvn om nettene og en liten lur på ettermiddagen hjelper.her topper kvalmen seg når jeg blir sliten.

håper du finner noe som hjelper deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, må spise veldig ofte. Jeg har funnet ut at iskald farris blandet med fun light saft, gjerne med isbiter i, fungerer veldig bra. Er vanligvis veldig glad i vann, men nå smaker det ikke godt lenger :(

Håper du finner en rutine som får deg gjennom dagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle på båt tur i helgen, og kjøpte meg "sea band". Det er bånd man har rundt håndleddene med en slags kule på som skal plasserers over et punkt på innsiden av håndleddet.

Jeg skal være ærlig å si at jeg var veeeldig skeptisk.. Men jaggu, det funket som bare det! Kvalmen forsvant som dugg for solen, og ikke ble jeg sjøsyk heller (det var skikkelig sjø..), Når jeg tok de av, ble jeg kvalm nesten umiddelbart! ANBEFALES!

Du får de kjøpt på apoteket og koster ca 150 kr. Billig, effektivt og helt ufarlig for den lille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkuratt samme Miessi! magen skriker og hjernen sier neitakk.. men jeg lager meg fersk suppe som jeg har ett par dager, kjempe enkelt og er lett for kroppen. ANBEFALES!!

 

Men husk og spis ofte, gjerne epler eller noe frisk:)

Føler med deg, det er helt forferdelig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...