Mamma til ♀♀ & ♂ Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 Dere som har flaskebarn, hvordan gjør dere det med mating på natta? Står dere opp og lager flaske med melk på natta eller har dere laget opp på forhånd og bevarer den i en beholder som holder den varm? Er mitt tredje barn men ikke vandt med flaske. Har ammet mine to andre barn men denne gangen har jeg ikke nok melk. Takk og takk!
Gjest ->>- Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Bruker å tilberede hver enkelt flaske når vi har flaskebarn i hus. Det er i tråd med de fleste anbefalinger. Noen velger å blande opp, ha i kjøleskap og varme. Jeg synes det høres veldig lite arbeidsbesparende ut. Å holde den varm fra tilberedning til mating langt ut på natta høres veldig lite lurt ut.
Raych Skrevet 23. mars 2010 #3 Skrevet 23. mars 2010 Vi lagde flasker for 1 døgn hver kveld. Laget flaskene helt ferdig med pulver og alt, og satte dem i kjøleskapet:) Da hadde vi klare flasker til alle måltider det neste døgnet. Når kvelden kom kokte vi alle flaskene og blandet på nytt igjen.
Raych Skrevet 23. mars 2010 #4 Skrevet 23. mars 2010 Varmet dem i micro'n i løpet av et halvt minutt, så det var veldig lettvint. Hvis vi skulle ut på tur etc var det bare å ta med seg en ferdig flaske å få den varmet på f eks bensinstasjon, en kafe etc.
Makka Pakka Skrevet 23. mars 2010 #5 Skrevet 23. mars 2010 Vi gjorde det på akkurat samme måte, dvs laget mat klart for ett døgn og varmet det lett i microen om natta nar babyen var sulten. Når vi skulle på tur foretrakk jeg disse ferdigkartongene. Da hadde jeg alltid fersk melk tilgjengelig.
blomstre Skrevet 23. mars 2010 #6 Skrevet 23. mars 2010 Hei Det finnes innretninger som holder melken varm, men pga bakterievekst er dette absolutt IKKE å annbefale. Man kan lage på forhånd (og oppbevare kaldt for så og varme opp igjen), men kun dersom man bruker et merke som skal tillages ved 70 grader. Mange finner blandemetoden enklest. Har man både kaldt kokt vann, varmt kokt vann og ferdig oppmalt pulver så trenger man ikke en gang forlate sengen for å lage til et måltid :-) Les mer på forumet flaskemelk: http://www.dinbaby.com/forum/thread/140596423 :-)
LadyLuck & Skrevet 23. mars 2010 #7 Skrevet 23. mars 2010 pleide lage en flaske i tolv tiden.. kokende vann og MME, putta den i en raggsokk under puta, da var den passe til mating klokka to
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 23. mars 2010 #8 Skrevet 23. mars 2010 Her fyller jeg flaskene med kokt vann, og lar de avkjøle seg litt på benken før de settes i kjøleskapet. Når baby vil ha mat, uansett tid på døgnet, så varmer jeg opp flaska i mikroen og tilsetter pulveret når vannet har riktig temp. Tar vel max 2 min hele greia fra jeg forlater senga til jeg er tilbake igjen og lillemann får maten sin... Når jeg er ute på tur, har jeg med en termos med varmt vann og en liten boks som jeg kan helle vann i og varme opp flaska i dersom jeg ikke er i nærheten av en plass med mikro e.l
Hikken Skrevet 24. mars 2010 #9 Skrevet 24. mars 2010 Nå spiste frøkna her aldri på natta, men resten av døgnet gjorde jeg sånn: Kokte vann og fylte flasker for et døgn eller to. Når frøkna ble slten var det bare å varme i microen og ha i pulver som jeg hadde ferdig målt opp i dispenserboks. Det hele tar omtrent 30 sekunder. Ute på tur helte jeg ut så det bare var 2/3 av vannmengden i tåteflaska of ylte på med kokende vann fra termos og hadde i pulver. Maks 30 sek der også )
Gjest 5 andre Skrevet 24. mars 2010 #10 Skrevet 24. mars 2010 Jeg hadde flasker med kaldt kokt vann i kjøleskapet. Varmet til rett temperatur i microen før jeg tilsatte pulver. Så fort gjort atte Nå brukte jeg Nan-pulver på mine, og det blandes ut i 40 grader. Derfor skal den IKKE lages for et helt døgn av gangen.
Miss Foster Skrevet 24. mars 2010 #11 Skrevet 24. mars 2010 Jeg har hatt 3 flaskebarn, og har stått opp på natten og ordnet flasken der og da. Tatt i vann, varmet den i microen og hatt i pulveret.
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 24. mars 2010 #12 Skrevet 24. mars 2010 Vi kokte og vaska flasker hver kveld og kokte nytt vann som vi helte oppi dem og satte de i kjøleskapet. Hver gang han skulle ha mat varmet vi vannet så varmt det skulle være i mikroen og hadde i pulveret og ristet. Fersk melk klar til bruk
sneipen <3 snuppa Skrevet 24. mars 2010 #13 Skrevet 24. mars 2010 til lillemor var 3-4 mnd laget vi fersk melk til hvert måltid,også på natta:) brukte nan. NAN SKAL LAGES FERSK I 40 GRADER. kjempenkelt! om du bruker melk som skal lages i 70 grader, kan du lage melka og kjøle det ned i vannbad,for så å lagre melka i kjøleskapet:) men det anbefales ikke å lage melk for et helt døgn.. vi prøvde ut collett. brukte da å lage ferdig flaske til natten og morgenen. sjekk flaskeposten.org
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå