Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 Vi har endret adressen vår til nåværende adresse for omlag 2-3 uker siden. Vi mottar enda post til forige adresse. Likens gjør tidligere beboer av vår nåværende bopel. Vi får hennes post hit. Har bestilt nye pin-koder til skatteetaten. men hvordan finner jeg ut hva adressen i folkeregisteret er? Vi har fått dokumentert at melding om flytting ble registrert 01.03.10 Vi har enda ikke fått navn på postkassen, kun gate og husnummer. Er det tilstrekkelig? Sender de posten i retur om det står et annet etternavn, men samme bolignummer?
Gjest ->>- Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Dere bør melde adresseendring til Posten også, og nei, det er neppe tilstrekkelig med postkasse uten navn. Om flytting ble registrert 1. mars, så er dere folkeregistrert på den nye adressen.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #3 Skrevet 23. mars 2010 Må melde flytting både til posten og folkeregisteret. Hvis du har fått dokumentert registrert flytting er det den nye adressen som står i folkereg. Noen vasker adresselister mot folkereg, men ikke gitt at det skjer daglig så da kan det være etterslep på post til tidl adresse. Andre krever at du selv melder fra om adresseendring. Hvis det ikke står deres navn på postkassen kan det vel være risiko for at post sendes i retur. Ved meldt flytting til posten ettersender de post i en mnd gratis, 3-6-9 mnd mot betaling.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #4 Skrevet 23. mars 2010 Jepp, alltid lurt å melde fra til posten og. Slik at dem kan ettersende post til den nye adr. deres.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #5 Skrevet 23. mars 2010 Har faktisk aldri meldt fra til posten når jeg har flyttet. Og jeg har flyttet ca 4 ganger de 3 siste årene. Skal få ordnet navn på postkassen. Ikke så lett når man er tiltaksløs på kvelden.. Er jo faktisk en heeeel trapp og ca 10 meter til postkassen HI
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #6 Skrevet 23. mars 2010 Så rart at posten alltid har kommet frem før da, men jeg skal ta å gå innom posten i morgen å få ordnet det sånn i tilfelle Takker for svar jenter
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #7 Skrevet 23. mars 2010 Tror du kan gjøre det via posten.no og. Jeg gjorde hvertfall det da jeg flyttet. Fikk postkasse skilt gratis i samme slengen og
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #9 Skrevet 23. mars 2010 Når ma flytter har man selv ansvaret for: *skriftlig melding til folkeregisteret (antakelig er det ordnet) *skriftlig melding til posten. *skriftlig melding til alle dine kreditorer. Får du inkasso og du ikke har meldt adresseendring til kreditor, må du betale. Dette med grunnlag i ot.prp 2 for inkassoloven: "Forslaget innebærer at mottaker selv er ansvarlig for forsinkelser i postgangen og at varsler i det hele kommer fram. Dette vil imidlertid kun gjelde dersom varslet er sendt til en adresse hvor det er sannsynlig å treffe mottaker. Det må anses tilstrekkelig å sende varsler til forlkeregistrert adresse eller adresse oppgitt av mottaker selv......."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå