Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 Jeg er alenemor og mottar O.S Alt som kommer inn går ut i regninger og mat. Ikke noen mulighet til å spare. Jeg lever virkelig trangt nå som lille* er så liten. Kan jeg virkelig få hjelp av Nav til Dåp? Foreldrene mine lever ikke. Og barne-farens forreldre er ikke i noen økonomisk stand til å hjelpe.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Det koster ikke noe å døpe barnet. Kaffe og kaker må vel selv den fattigste klare å få til. Hvorfor skal fellesskapet være med å betale deres selskap??? Merkelig at folk får støtte til sånt, men det forundrer meg ikke om noen får det..
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #4 Skrevet 23. mars 2010 Du har kaffe og kaker hjemme og ønsker kaker av venner. Kaffe og brus klarer du å spare til. NAV sponser ikke dåp. En dåp koster ingenting.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #5 Skrevet 23. mars 2010 Du kan ikke få støtte fra nav til å døpe barnet ditt. Men det er noen regler på dette når det gjelder barnefar, han er pliktig til å betale en del av regningen for dåp, konfirmasjon osv. Så om det er nav som betaler ut bidrag til deg (for å kreve faren senere) kan du nok høste noen kroner, om ikke må du gå direkte på pappaen.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #6 Skrevet 23. mars 2010 Nav gir faktisk litt penger til mat og sånn til dåpsfest. Det fikk jeg til svar da jeg var der og spurte.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #7 Skrevet 23. mars 2010 Vel. leiligheten min er på 35 kvm, så her blir det ikke plass til noen. Nei nei... Jeg får døpe lille* og heller droppe noen feiring. det viktigste er jo tross alt at han blir døpt. Dette er en forferdelig situasjon, mamma snur seg nok i graven. Ps. Jeg bare lurte for jeg syns jeg så noe om at det var noen andre her inne som fikk det.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 23. mars 2010 #8 Skrevet 23. mars 2010 nei, men du kan får far til og være med på å betale kalaset igjennom nav.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #9 Skrevet 23. mars 2010 Send en søknad eller møt opp på nav og spør så får du riktig svar i stedenfor å få ti forskjellige svar her.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #10 Skrevet 23. mars 2010 snakk med banken din om du kan betale kun avdrag og ikke renter en periode f.eks. Eller hør om sosial kontoret kan hjelpe deg. Jeg leide lokale til jenta mi sin dåp. tror hele dåpen med mat og lokale kom på rundt 4000 kr. Da var vi 22 stk. Jeg lagde koldtbord selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå