Gå til innhold

Dere med skolebarn, samvær hos far, og litt reisevei.....

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hva slags samværsavtale har dere?

Til høsten begynner jentungen på skolen, og jeg lurer litt på om jeg skal endre samværet...

Vi kommuniserer jo som kjent ikke, så det er vanskelig og drøfte dette med han.

Per idag er hun hos han 5 dager i strekk, hver 14.dag. Det er jo ikke bare bare å gjennomføre når hun begynner på skolen (hun er ikke i bhg når hun er hos han). Samtidig tror jeg ikke han vil gi slipp på det samværet han har nå, naturligvis.

Det jeg ser er vanskelig nå som hun er såpass stor er at hun går glipp av gøyale ting når hun er der, som f.eks bursdager til de i bhg, eller aktiviteter i regi av bhg (sommerfest, påskefrokost, lucia) Det er ikke ting som er viktige for meg at hun får med seg, men det er viktig for henne.

Jeg har spurt han før om han kan ta henne med når det er sånn, men det går jo aldri!

Så, hva er normalt? Hva bør jeg gjøre? Bør jeg, av hensyn til jentungen be om vanlig samvær (annenhver helg + 1 dag i uka) eller bør det skure og gå?

Det er ca 20 minutter å kjøre til far nå etter at vi flytta nærmere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

20 minutter reisevei er vel ikke så mye - ser ikke hvordan det skal være til hinder for samme samvær som nå etter at hun begynner på skolen. Det blir jo da far sitt ansvar å bringe henne fram og tilbake til skolen.

Reiseveien tilsier jo heller ikke at hun trenger å gå glipp av bursdager osv, men det er jo da far sitt ansvar å få dette til.

Skrevet

vanlig samvær og 5 dager i strekk i løpet av 14 dager blir jo ikke mye forskjell.

så lenge han leverer henne på skolen på hans dager så er det vel ikke noe vits i og lage bøll?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Neida, det er ikke mye. Regner med at de som kjører kollektivt i Oslo på morgen og ettermiddag har det verre, hehe :)

Men det er nettopp det, han sørger aldri for at hun får være med på disse tingene, men legger skylda over på meg fordi jeg flytta... "Det kan du skylde deg selv for, som flytta vekk" er svaret jeg har fått de få gangene jeg har spurt.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Bøll blir krøll ;o)

Men altså, det blir så mye frem og tilbake for henne. Han kan ikke levere selv, nemlig. Så han må få de som har tid til å gjøre det. Blir jo skrekkelig ustabilt da (for ei stakkars jente som trenger myyye stabilitet) Nå sover hun borte hos den som har mulighet, og da blir hun kjørt av vedkommende til barnehagen

Skulle ønske jeg kunne snakke med han om det, men det går jo heller dårlig da

Skrevet

rådfør deg med familievernkontor el en advokat,tjener du under 250000 kasn du få gratis advokat hjelp

Skrevet

men hvorfor blir det mer stabilt med vanlig samvær?

da blir det jo avbrudd i verdagen oftere.

Skrevet

Regner med at far ikke har bil og at det er dårlig med buss siden hun ikke er i bhg/bursdager/andre feiringer når hun er hos far.

Ikke så lenge siden barna mine hadde bhg-plass 20 min reisevei unna. Men med bil så går det greit.

Men skole på hun på uansett! Hvis det er kul umulig for far å få henne på skolen de 5 dagene, så er det vel ikke annet å gjøre enn å endre samværet?

Eller så må far skaffe seg bil, så sant han har råd til det og har lappen.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Far har lappen, og bil og alt. Han bare gidder ikke ta henne med på sånne aktiviteter, ikke engang når jeg har tilbudt meg og hente henne, ta henne med på ting og levere henne tilbake har han sagt ja til det... sist gang var unnskyldning at han hadde skaffet barnevakt til henne, så da kunne hun ikke være med på avslutning i bhg.

Lammekjøttet; fordi når hun er hos han er hun ikke hos han, men hos alle andre. og hun trenger mer stabilitet enn som så :)

Men atte, jeg lurte lissom egentlig på hvordan de som hadde det sånn gjorde det med samvær da ;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

og altså, om hun er der litt mindre, så kanskje han kan skjønne at hun må være hos han, og ikke alle andre :)

Skrevet

Han MÅ kjøre henne til og fra skolen, han kan ikke velge å ikke la henne gå på skolen, da får han seriøst mye trøbbel. Det er jo ikke det samme som bhg hvor en kan velge å ta barnet ut når det passer, skolen skal barnet gå på, man må få lov å kontaktlærer for fri i 1-2 dager og fra rektor for 3 eller flere dager. Så sånn sett er det jo ikke et problem i den forstand. Nå må han pent lette på den late ræven sin og få henne avgårde ;-)

Skrevet

ja, jeg forstår godt at det ikke er idielt. men sånn som han faren der fremstår så tror jeg det er en litt tapt sak :/

kanskje du må late som om du virkelig setter pris på fritiden du får med at han har henne. så han finner ut at han skal straffe deg med og lavær... heeh.. omvendt psykologi.. hehe.. tenk om det hadde funket :D

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, men nå har jeg aldri sagt at han ikke kommer til å ta henne til skolen, for det gjør han jo. Det må han bare, så det er ikke en problemstilling jeg har brukt kalorier på altså.

Men det er alt det andre hun går glipp av, det hun sitter her og gråter for og skylder på meg for at hun ikke får bli med på. "Pappa sier at fordi du har flytta langt vekk fra han så får jeg ikke dratt i bursdagen til "lise""....

DERFOR vil jeg gjerne ha det annerledes. Men om noen stiller seg frivillig til leiemord, så er jeg ikke fremmed for tanken.

Skrevet

hehe.. du vet at om han dør om en ukest tid så er du i trøbbel etter en kommentaren... hehe

men jeg mener apselutt at det fins grunner som gjør drap legitimt, selv om vi er sosialisert for bra til at vi faktisk gjør det.

hun kommer nok til å gå glipp av masse viktige ting så lenge han er sånn. og før eller senere innser hun at det er han som er en tilbakestående sau. man tjener aldri på å oppføre seg sånn som han gjør tilstadighet!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, jeg skal heller ta støyten! Haha

Drap er kanskje litt på kanten, men litt skading som kanskje gjør han ute av stand til å bevege seg eller noe....

Ja, hun gjør jo det, og så lenge han legger skylda på meg så er det jo jeg som sitter igjen som den store stygge ulven. Ikke rart hun er sur og sint på meg hele tiden. Skjønner hu godt, jeg....

Hadde jeg hatt det i meg så skulle jeg vært drittsekk tilbake, og fortalt jentungen hvordan han egentlig er.... men det er jo ikke hennes feil! Stakkars unge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...