bolla piggsvin Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 seng og klær? vaske klær til babyen osv? hvilken uke tenker dere og begynne?
Bumblebeee Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Jeg er nok litt tidlig ute, men jeg har allerede vasket alle klærne. De ligger pent i kommoden og venter Vugga er vasket og montert, og jeg har lagt dyne og sengesett oppi og dekket til med laken. Legger ikke på sengetøyet eller henger opp vugga før ungen er ute, men alt er jo klart. Er i uke 36, men klærne har vært klar noen uker allerede.
megoglille Skrevet 23. mars 2010 #3 Skrevet 23. mars 2010 Jeg er i uke 35 og har vasket alle klærne. Har vasket overmadrassen til senga og vasket sengetøy. Mangler fortsatt vogn og vugge (dvs har vogn etter nr 1, men ønsker meg en ny..). Har vel vært rimelig tidlig ute med noe, og litt treig med noe. Har bl.a nettopp sendt inn søknaden om fødselspenger..huffameg.. :-/
Gjest Skrevet 23. mars 2010 #4 Skrevet 23. mars 2010 Samme her Bumblebie:-) Det meste klart,venter bare på henne:-)
2010 Mammaen Skrevet 23. mars 2010 #5 Skrevet 23. mars 2010 Jeg tenker at jeg begynner en eller annen gang etter uke 35, så får jeg se hvor mye jeg tar om gangen. Legge på sengetøyet tenker jeg at pappaen kan klare, eller at det eventuelt kan være en aktivitet den dagen vi skal til klinikken hvis vi blir gående hjemme og vente i noen timer.
bolla piggsvin Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 23. mars 2010 oki..har hele tiden sagt at jeg skal vente til etter uke 35..det er på torsdag:P så får se om jeg begynner smått..har ikke så mye klær..fikk i uke 37 sist.så greit å ver litt tidlig ute
carinaol Skrevet 23. mars 2010 #7 Skrevet 23. mars 2010 Er i uke 34 og har kjøpt mitt første sett gutteklær (har jente siden tidligere). Skal ordne vogn og vugge og vaske klær etter påske.
Søtnosn05+aprilbaby Skrevet 23. mars 2010 #8 Skrevet 23. mars 2010 Da jeg var i uke 35 vasket jeg alt som måtte vaskes. Klær, sengetøy, tepper osv. La det fint sammen i stellekommoden. Forrige uke, gjorde jeg klar vogna, og i dag har jeg begynt å pakke sykehusbagen. Er i uke 37 nå. Syns det er greit hva som er gjort. Senga og vugga er ikke ordnet enda, men det er noe sambo kan ordne når jeg er på sykehuset. Han fikser det, han syns sikkert det er kjekt å ordne litt han å Har kjøpt inn alt som trengs, kun bleier som mangler nå... tror jeg Så nå skal jeg benytte sjansen til å sove litt fremover,slappe av og bare kose meg! Vet jo aldri når fødselen starter, kan jo skje når som helst.
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 23. mars 2010 #9 Skrevet 23. mars 2010 Jeg er i uke 37 og har ikke gjort noe særlig klart. Jo, sykehusbagen er nesten klar! Jeg jobber ut denne uken, så tenkte å begynne neste uke. Ikke så mye jeg skal handle, bare noen småting! Har ei på 1,5 år så har jo mesteparten av utstyret i hus. Venter på den nye vognen enda, skulle komme i slutten av mars.. Håper ikke han i magen kommer før termin bare, har så lyst å slappe av litt, føle at jeg venter... Bare være hjemme å pusle og forberede litt. Med nr. 1 var alt klart i veldig god tid og jeg ventet og ventet. Dette svangerskapet har bare flydd av gårde.. Snart får vi en til! Har liksom ikke synket inn en gang...
bolla piggsvin Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 23. mars 2010 ja er litt herlig å få slappt av i slutten.ejg er sinnsykt trett for tiden!! men har en aktiv 3åring fra før:) denne gang vet vi ikke kjønn..så har mesten ikke handlet klær.bare noen bodyer til å ha på sykehuset osv..tror vi får endel.
Nine:) Skrevet 23. mars 2010 #11 Skrevet 23. mars 2010 Da begynte jeg litt tidligere tror jeg... hehe Var vel ikke så mange ukene på vei da jeg bare måtte handle litt klær:)) Det er sikkert 4-5 uker siden jeg begynte å sortere babyklær, vaske klær, sengetøy, dyner, tepper +++, handle litt mer nytt tøy, kluter og ting som trengs:) Har faktisk kokt smokker også. Mens hengekøya og vogna først var klar for to dager siden.... Den sykehusbagen er faktisk fortsatt ikke ferdig.. men er godt i gang da;) nå som det kun er 14 dager til termin, så er det på tide... Jeg tror det er lurt å begynne i god tid og kose seg med det litt etter litt, jeg:) Klærne blir jo ikke akkurat skitne igjen av å ligge noen uker i kommoden! Du vet aldri hvordan formen er mot slutten, eller når babyen bestemmer seg for å komme ut!
simba>>>3gutter Skrevet 23. mars 2010 #12 Skrevet 23. mars 2010 HAr det meste klart, det eneste som er igjen er å legge babyen klær i stellekommoden som står på vaskerommet pga oppussing av badet. Når badet er ferdig og innredningen på plass skal jeg omrokere litt på saker og ting og da skal babyensklær ned i stellekommoden.
Ccathrine Skrevet 24. mars 2010 #13 Skrevet 24. mars 2010 Jeg kan ikke akkuratt si at ting er så veldig klart her, å nå har jeg rømt i påvente av fødsel. Skal føde et helt annet sted enn det sykehuset jeg tilhører. Men hjemme står stelleborde oppmontert med alle klær vasket. Vognen med alt babyen trenger den første tiden står klar slik at mamma og pappa kan ta den med på sykehuse når den lille kommer, å vi kan deretter ta den med til svigermor. Også håper jeg samboeren blir ferdi med alt som skal gjørest hjemme før han kommer hit for å vente sammen med meg. Livet er ikke altid så enkelt når man er sammen med en langtransport sjåfør.
Prinsesse Kuul Skrevet 24. mars 2010 #14 Skrevet 24. mars 2010 Jeg er fullgåtte 34 uker, 35 snart. Det meste til babyen er i hus; stellematte, vogn, seng, klær, tepper, smokk, bleier, våtservietter osv. Ingenting er vasket, men akkurat den delen kan vente. Trenger også å gjøre klar vognen, mangler dyne og slikt. Det er mulig jeg skal handle inn flasker og morsmelkerstatning, men det tenker jeg fremdeles på. Sykehusbagen er ikke en gang påbegynt, så det tar jeg om et par uker, tenker jeg Selv om sambo stresser en del med at den må i orden
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 24. mars 2010 #15 Skrevet 24. mars 2010 jeg også er ferdig så å si:-) venter bare på lillegutt jeg nå:-)
snart5_82 Skrevet 24. mars 2010 #16 Skrevet 24. mars 2010 vuggen kom på plass i uke 32 tror jeg. klarte ikke å vente lengre. fikk mer ro i kroppen og det ble mer alvor for de kommende storesøstrene på 4 og 5. det gikk liksom opp for dem at de sku få en lillesøster. klærene kommer sånn gradvis på plass..litt og litt.. dyne og pute kom i uke 35, vogn og bilstol kom i uke 36 og nå er jeg i uke 37+4 og er temmelig klar:D
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 24. mars 2010 #17 Skrevet 24. mars 2010 Jeg har alt... men ingenting inne tilsier at det skal komme baby snart:-p Med ei lita ei på snart 2 år får nok ikke vogga stå i fred heller;-) Men jeg må ta meg sammen å gjøre noe nå... men er sliiiiten:-( Klærne er vasket da:-) Uke 37:-p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå