Gå til innhold

Selvangivelsen igjen - fordyret kosthold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man føre opp merkostnader ift kosthold pga matallergi? Isåfall under hvilket punkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordyret kosthold er heller detsom dekkes av grunnstønad el. hjelpestønad gjennom NAV. Kommer an på typen allergi.

Skrevet

Du kan føre opp utgifter til fordyret kosthold i selvangivelsen, men da må det dokumenteres med legeerklæring fra lege på diagnose ellertilstand som er årsak til utgiftene.

Jeg setter opp dette under særfradag hvert å og får igjen på skatten som følge av dette.

Skrevet

Har legeerklæring. Så da holder det å sende med de, man trenger ikke kvitteringer på utgiftene også?

Skrevet

Det kan lønne seg å lage en konkret oversikt over hvilke matvarer du må kjøpe som fordyrer kostholdet ditt, og prisforskjeller på disse matvarene.

Jeg tror også at man må dokumentere at sykdomer er livsvarig eller vedvarer i to år eller mer. Dette kan også dokumenteres i legeerklæringen.

Jeg har hatt problemer med saksbehandlingen noen ganger og fått avslag, men da har jeg sendt inn en klage og henvist til dokumenter eller spesialistuttalelser ol, og det har alltid ordnet seg til slutt. Litt tungvint, men absolutt verdt det når det faktisk er e del penger det er snakk om.

Har du søkt om grunnstønad? Det tror jeg du ar krav på. Søknadsskjema finner du på NAV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...