Gå til innhold

Min 5 årige datter har lyst på hull i ørene..

Anbefalte innlegg

Skrevet

noe vi har tenkt å si ja til. Hvem gjør dette? Og hvor mye koster det? Er det noe spesielt vi må ta hensyn til? Er det vondt?

Som dere skjønner - jeg har ikke hull i ørene... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vondt ja, så du bør forberede henne på at hvis hun skal få lov, så MÅ hun ta i begge ørene slik at hun ikke blir gående rundt med bare ett hull;-)

Hadde gått til en piercer og fått gjort det skikkelig, fremfor med "pistol" hos frisøren. Det koster mer, men det er nok verdt det.

Skrevet

Som regel er det litt vondt ja! Men ikke værre enn at de fleste klarer det.

Men på generelt grunnlag ville jeg ikke latt henne gjøre det pga infeksjonsfaren hos så små. Bare tenk på alt de tar i og alle bakteriene de har på hendene. og så vrir de rundt på dobben.......

Infeksjonsfaren er absoslutt noe du må ta hensyn til!!

Skrevet

takk for råd! :)

Skrevet

Hvis dere velger å la henne få hull i ørene er et godt tips å gjøre det en plass der de har 2 hullpistoler, altså skyter hull i begge øreflippene samtidig. For det blir som regel bare med det ene hullet...iallefall de jeg kjenner som har tatt;) Er ganske vondt timene etterpå. Husker enda da jeg selv fikk hull i ørene...var vel 7 år da. Renset hver morgen og kveld, men endte opp med at dobben grodde inn i øreflippen! Uffda:(

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jenta mi fikk en uke før hun ble 5, og da var det bare ei dame der som kunne ta hull i øra ( de måtte ha egne kurs i det) sånn at hun bare fikk tatt et og et hull, men jeg sa det fikk gå greit. Jentungen sa at hun ikke trengte i begge etter at vi tok det ene, men det gikk veldig fint!

De brukte engangsutstyr, sånn at pistolen kun ble brukt til henne, og så kastet. Hadde ikke noe problemer med de, før hun reiv ut en av ren uforsiktighet en gang. Men det har gått fint!:) Kosta vel 280 kr tror jeg.

Skrevet

En skikkelig piercer ville ikke ha satt hull i ørene på en 5-årig jente.

Skrevet

Jo det ville han ha gjort. Jeg vet om flere som har vært hos seriøse og profesjonelle piercere, og da var barna rundt 2 år.

Skrevet

Javel, da er den/de som har piercet disse barna overhodet ikke seriøse i mine øyne. Og for ikke å glemme foreldrene da. Sette hull i øra på 2 år gamle barn?

Skrevet

Venninna mi er piercer, og hun tok hull i ørene på fireåringen sin :o) Gikk så fint, så. Stolt lita snuppe.

Skrevet

jenta mi fikk da hun var 3,5 år. Dro på frisørsalong å de skøt i begge ørene samtidig. Hun er veldig redd for ørene sine, har innlagt dren å har hatt masse av ørebetennelser så hun var faktisk livredd selv om hun SKULLE ha hull i ørene :-)

Skrek i noen sek etter det var gjort, men hun kunne etterpå bekrefte at hun ble redd av lyden og selve pistolen de bruker, ikke av smerten.

Jeg hadde utstyr til å rense tilgjengelig i flere uker etter, men fikk aldri bruk for det. har ikke hatt betennelse eller antydning til noe slikt.

Hun er utrolig stolt av øredobbene sine, å ekstra stolt nå når hun har fått et par som er mine :-)

Skrevet

jenta mi skal få lov å ta hull i ørene den dagen hun selv uttrykker ønske om det. Synes ikke det spiller så stor rolle om hun er 5 år eller 8 år eller 10 år jeg, så lenge det er noe HUN ønsker så skal hun få lov. Men babyer og veldig små barn med hull i ørene må jeg si at jeg reagerer litt på. Tenker liksom at da er det gjort for foreldrenes skyld, ikke for barnets og at det er unødvendig å utsette en baby for noe smertefullt hvis det ikke er nødvendig. Men men....det er foreldrenes valg og det går jo som regel bra.

Skrevet

du gjør det hos frisøren,men det er lurt å undersøke pris og om de har 2 pistoler.min datter fikk da hun var 6år,fikk ordnet så hun skulle ta begge ørene samtidige,hun var godt forbredt på at det ville gjøre vondt og at det kostet penger så hun måtte ta begge ørene,men etter mye gråt,så endte vi opp med øredobb på ett øre,og den andre øredobben ligger fortsatt i esken fra frisørsalongen(den må skytes ut av esken)

jenta mi hadde øredobben på i 2mnd,så ville hun ikke han der lenger..

det kostet 400kr,og det var i fjord sommer.

du skal rense med pyrisept hver morgen og kveld de 6 første ukene,det er lurt å ta øredobben ut en gang i blant så den ikke gror fast,de samler seg mye skitt.

synes hun det er vondt å ta blodprøve i armen,bør hun tenke seg godt om før hun tar ørene.

min jente har nå fått beskjed at hun ¨må vente til hun blir gammel nok til å gå inn på egenhånd,med egene opptjente penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...