Gå til innhold

Trenger virkelig råd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

På onsdag forrige uke ble jeg etter etter 3 lange dager på jobb så dårlig at jeg kasta opp på kvelden, så reiste til legen på torsdag og han sykemeldte meg ut denne uka for at jeg rett og slett er sliten og utbrent.. Men plutselig etter en relativt rolig helg med mann og sønn så ble jeg igjen dårlig på søndagskveld og kasta opp igjen opptil flere ganger. Prøvd å ringe jordmor, men det er ikke enkelt for jeg er jo litt redd for svangerskapsforgiftning eller fostarvannsforgiftning..sitter nå å lurer på om det er verdt å ringe til sykehuset. Jeg er 27 uker på vei i dag. i tillegg til dette fikk jeg dårlig samvittighet når jeg var på jobb i går og leverte sykemld, for de var rett og slett sure for at jeg ikke var på jobb i disse dager før påske og lurte på om jeg i det hele tatt kom på jobb igjen til uka..ble så paff av måten de sa det på at jeg svarte bare at jeg visste ikke og sa jeg skulle si ifra i slutten av uka..så nå føler jeg på at jeg MÅ på jobb til uka igjen selv om jeg kanskje ikke er helt på topp..

hva mener dere jeg burde gjøre? har aldri vært så dårlig eller slite noen gang og blir helt satt ut av meg selv

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fyamei!!! Dette synes jeg var ekstremt dårlig gjort av de kollegane(sjefen) på jobben å si noe slikt. Der skal du gå med hevet hode! Når det gjelder det at du føler deg så dårlig, synes jeg du skal ta en tlf til føden. Du er tross alt ganske langt på vei. Er selv sykemeldt pga veldig dårlig forn og blir det ut sv.skapet (er 22+4). Lytt til kroppen og magefølelsen din. God bedring til deg. Ser ut som du blir sykemeldt fremover nå, viktig å lytte til kroppen.

Skrevet

Uff, du er virkelig uheldig du. Men ring sykehuset, de kan hvertfall gi deg råd om hva du skal gjøre.

Og for all del: fortsett å vær sykemeldt. At enkelte blir sure er deres problem og ikke ditt!!! Som du ser av en annen tråd jeg har startet, så er det flere av oss som hater å være borte fra jobben men som må. Og vi må ikke la andres surhet diktere vårt svangerskap.

Lykke til og hold oss oppdatert da

Skrevet

Da har jeg ringt føden, og fikk selvfølgelig en litt sur jordmor å snakke med..så fikk egentlig beskjed om at det at jeg kasta opp ikke var farlig og at de ikke kunne hjelpe meg noe særlig og at jeg måtte ta kontakt med legen ang hva sjeg skal gjøre framover..så følte liksom ikke at jeg fikk så mye hjelp akkurat..men er hvertfall ikke noe farlig noe da, så det er jo godt. så får vel bare se hva jeg gjør framover ang jobben.. skal ringe legen til torsdag og høre hva han sier så får vel bare vente litt til.

takk for koselige svar, blir helt rørt av det dere skriver! er veldig deilig å få litt støtte av dere, så tusen takk!

Skrevet

Du skal ikke ha dårlig samvittighet pga jobben. Det er viktig å lytte til kroppen sin. Spesiellt når man er gravid. Man har tross alt ansvaret for at et nytt liv kommer "velberget" fram ;-)

Men det er ikke noe gøy når arbeidsgiver oppører seg slikt.

Selv er jeg sykemeldt på 6 uken nå er 22+1. Som det ser ut nå så blir det nok desverre ut svangerskapet på meg. Skulle gjerne jobbet, men bekken og kroppen sier NEI. Er veldig heldig som har en orståelsesfull arb.giver.

Blir invitert på fredagskaffen og lunsj når det måtte passe meg.

Ønsker deg god bedring og lykke til med arbeidsgiver. Håper de blir mer forståelsesfulle når de har summet seg litt :)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...