Himmel og hav Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 I dag på min faste morgentur passerte jeg en vaskemaskin, pent plassert i veikanten på skauholtet rett ved der vi bor. Noen mennesker hadde tydeligvis tatt seg bryet med å i nattens mulm og mørke ( for ikke å si tåke og regn), kjøre hit og lempe den ut. Et nærliggende alternativ hadde vært å kjøre den litt lenger, dog i dagslys, og levere den gratis på gjenbruksstasjonen, Elkjøp, Expert, en annen gjennbruksstasjon og et halvt dusin andre steder. Så jeg lurer på: Hvorfor? Hvorfor i veikanten? Hvem i all verden er det disse menneskene tror skal komme og rydde den opp? Vaskemaskinnissene? Renholdsverket? Kommunen? Noen Andrè? Slabbedasker og slendrianer!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Bor du i nærheten her kanskje? For det ligger en vaskemaskin borti veien her, på vår eiedom :-( Men her er det ikke lenger gratis å levere på gjenbruksstasjonen dessverre! Så det er vel derfor den har havnet der.
Himmel og hav Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. mars 2010 Sånn helt på alvor. Er det noen som vet om kommunen el tar på seg å fjerne sånt? Jeg vil tro at det er kommunens grunn der den ligger. Hadde jeg hatt større bil og større muskler så skulle jeg ha fjernet den selv, men det blir litt vrient...
Bidleba*4unger Skrevet 23. mars 2010 #4 Skrevet 23. mars 2010 Jeg kjenner noen som bor i nærheten av et gjenbruksanlegg, og når dette er stengt, får naboene stadig "besøk". Bare ring, så kommer de og henter. Iallefall her i nærheten.
Gjest Skrevet 23. mars 2010 #5 Skrevet 23. mars 2010 Butikker som selger elektriske artikler er forpliktet til å ta de i retur gratis når de er moden for retur. Men selvsagt, de tenkte vel at det var hyggeligere for maskinen å få sine siste dager i naturen med elementene rundt seg.
Himmel og hav Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 23. mars 2010 Jaah, selvfølgelig *klasker meg i panna*. De evige jaktmarker (?), harmoni og yin og yang og sånn. At jeg ikke kom på det selv ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå