Gå til innhold

Livmor - trekker seg tilbake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en av de som ikke kan amme (av medisinske årsaker)..lurer på om det gjør at livmoren ikke trekker seg så kjapt tilbake?

Føler jeg ser ut som jeg er 4 mnd'er på vei :-S Er noen mnd'er siden fødsel nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amming skal vel stimulere livmoren til å trekke seg tilbake, men kanskje du kan prøve bringebærebladkapsler??? Bare en tanke:D

Skrevet

Åh, supert det skal jeg prøve! Selges det på helsekost eller?

Skrevet

ville ha spurt jordmoren eg:) elle legen:)

Skrevet

Den skal trekke seg tilbake i løpet av kort tid, og det er ammehormonene som hjelper til. Men de samme hormonene utløses av at du ser på, tenker på og tar på barnet ditt, så sånn sett skulle det ikke være noe problem. Og kanskje du forsøkte å amme/pumpe i starten? Da utløstes jo hormonene i fullt monn, selv om det ikke hjalp til for å få til ammingen.

Men du - er det livmoren som gjør det, eller er det slapp hud/fettdepoter etter svangerskapet som henger igjen? Hos meg har det vært det, livmoren har jeg ikke kjent, den har trukket seg tilbake.

Skrevet

Jeg begynner å lure for det ser ikke ut som en bollemage akkurat, men ser faktisk gravid ut. Men er slank ellers.

Det er sikkert mye ekstra fett på magen isåfall så jeg må få bort. På ukerskontrollen sa legen at livmoren ikke hadde trukket seg helt tilbake enda.

Pumpet i starten ja!

Huff, jeg må jo bare ta tiden til hjelp ang magen. Vurderer sterkt å bytte bikinien inn i burka i sommer :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...