Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 Var på besøk til min svigerinne i går. Hun har 2 av hvert kjønn og det er tydelig jentene som er favorittene. Guttene blir hakket på, kjeftet på og irettesatt ved enhver anledning mens jentene springer rundt å styrer på akkurat som di vil. Guttene er snille og rolige unger og fortjener ikke det i det hele tatt. Er det vanlig at det er slik? Har sett det ved andre anledninger/familier og men dette tok kaka syns jeg..
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Her er det i all fall ikke sånn :-s Her blir de irettesatt om hverandre hvis de har gjort noe de ikke skal. Men har sett det selv det du sier, så det skjer :-(
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #3 Skrevet 23. mars 2010 Ja, gutter og jenter blir forskjellsbehandlet,men så vidt jeg vet relativt sjeldent slik du beskriver. Det som derimot er vanlig er at gutter får mer i lommepenger, de får dyrere sportsutstyr, finere PC osv. Norske foreldre bruker i gjennomsnitt mer penger på guttene sine enn på jentene. Jentene gjør i tillegg mer hjemme enn guttene og får mindre betalt for de jobbene de gjør.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #4 Skrevet 23. mars 2010 Enig med 17:11 her. Forskjellsbehandling er vanlig men oftest virker det som det gutta som får mest og må gjøre minst. (muligens derfor det er så mange egoistiske og late manfolk der ute, de har lært hjemmefra at de er verdt mer en jenter og at det er jentene som skal gjøre jobben mens de får godene.) Ellers kan det jo like gjerne behandles forskjellig mellom to gutter eller to jenter også. Jeg har sett mange tilfeller hvor det er to sønner og ingen jenter hvor største barnet blir kjeftet på for småting mens minste slipper unna med det meste. Og som de blir større må største barnet hjelpe til med det meste hjemme mens igjen slipper minste unna. Forskjellsbehandling er galt, men jeg tror ofte at foreldrene /mødrene ikke ser at de gjør forkjell selv der det er veldig tydelig. Man er ofte blind for sine egene feil. Så karnsje det er noe du bør ta opp med din svigerinne på en så pen måte som mulig.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #5 Skrevet 23. mars 2010 Generelt vil jeg si at jenter og gutter blir mere forskjellsbehandlet nå en for 10 år siden. Bare gå inn i en lekebutikk og se hva markedskreftene vil ha oss til å velge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå