Gå til innhold

der ble jeg sykemeldt ut svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga risikosvangerskap og redusert form, har jeg nå fått beskje dom å holde meg i ro.

Åååååå, hater dette, føler at jeg setter jobben i en meget beklemt situasjon. Jeg vet jeg må høre på legen men føler meg i ganske grei form likevel. Skal innom jobben om en dag eller to og ordne masse papirer og annet, tenk om de er irriterte eller litt frustrerte?

Teit tanke, I know....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er typisk oss jenter å få dårlig samvittighet!

Hadde du blitt irritert om noen ble sykemeldte? Neppe.. så det tror jeg ikke de er. Litt stress sikkert i begynnelsen med å finne vikar ol, men det går nok kjempegreit!

Det aller viktigste er at du og babyen har det bra! Ingen jobb er verdt helsa deres!! :)

Har vært sykemeldt i snart 3mnd selv, så kjenner meg godt igjen, men man må tenke på seg selv og babyen (for en gang skyld!!:))

Lykke til med jobben. Det går sikkert kjempefint!!

Skrevet

Huff jeg kjenner meg igjen ja... Jeg har vært gradert sykmeldt en stund, har vært uvisst hvordan ting vil utvikle seg fremover... Har satt bort en del arbeidsoppgaver på jobb, og jeg vet at dette sliter på de som må ta over. Føler det begynner å bygge seg opp en del problemer som jeg rett og slett ikke er klar for å fikse hvis legen skulle friskmelde meg. Jeg vil bare rømme, bli 100% sykmeldt og aldri komme tilbake... Jeg vil kose meg med magen og slippe bekymringer og stress. "Trenger virkelighetsflukt" skulle vært egen sykmeldingsgrunn... He he.

Du har min fulle sympati og forståelse. Som hun over her sier; du må ta vare på seg selv, jobben er ikke viktigst, bare dumt å ha dårlig samvittighet. Helt enig med det. Men i mitt tilfelle så er det visst litt forskjell på liv og lære...

Skrevet

" Føler det begynner å bygge seg opp en del problemer som jeg rett og slett ikke er klar for å fikse hvis legen skulle friskmelde meg. Jeg vil bare rømme, bli 100% sykmeldt og aldri komme tilbake... Jeg vil kose meg med magen og slippe bekymringer og stress"

Hehe, dette kunne jeg skrevet selv. Ble sykemeldt i dag, antagelig for resten av svangerskapet. Har vondt i magen av dårlig samvittighet, samtidig er det utrolig deilig å slippe problemløsning og konflikter.

Skrevet

hvor langt er dere påvei da? jeg er bare 15 uker og er redd for at jeg havner på 100% nå allerede...:(

Skrevet

Å tusen tusen takk jenter!!! Dette var godt å høre (på en måte). Dere har jo så rett, vi må ta hensyn til oss selv først. Så får jobben klare seg selv. Men vi vil jo være super-kvinner som klarer alt og ikke feiler noenting!!

Flotte er dere!!

klem til dere alle

Skrevet

Jeg går på gradert sykemelding nå, men de rundt meg maser på at jeg må få full sykemelding. Jeg har ikke godt av dette... og det er faktisk enklere og mindre stressende å være 100% sykemeldt enn gradert.

For da er det virkelig ikke noe man kan gjøre.

Det gjelder å gi blaffen i hva jobben måtte mene, det er ingen som takker deg etterpå hvis du sliter deg ut og ofer deg for jobben.

(Noe som er lett å si, men jeg vet jeg tenker likedan som deg, hehe)

Jeg skal nå i prinsippet gjøre 100% jobb i en halv stilling, fordi de selvfølgelig ikke har vikar ennå. Så derfor er det lite realistisk å tro at jeg holder ut særlig lenge. Redusert s.m fører igrunn til mer stress, dårlig samvittighet og følelse av å ikke strekke til.

Senk skuldrene og nyt den tiden som er igjen med å ta vare på deg selv - med verdens beste samvittighet!

Det er ikke noe man styrer selv, og med et risikosvangerskap i tillegg burde de ha bedre vett enn å bli irriterte på jobben din.

Når man tenker etter: vi bærer pokker meg på et helt nytt menneske som skal lages fra sctratch!

Det er ikke bare bare, damn it! :-)

Skrevet

Hehe, Pixie, du kan få sagt det du. Digger kommentarene dine. Nei vi får heller tette igjen øra for sure kommentarer og be de ryke og reise. Og heller nyte den tiden som er igjen så godt som mulig...........i dag er jeg hele 27 uker.....

Skrevet

Ved rissikosvangerskap skal man vel få svangerskapspermisjon, ikke sykemelding? Da settes det inn noen for deg fra første dag du er borte, og du bidrar ikke til fraværsstatestikken. Føles litt bedre enn sykemelding:)

Skrevet

Hehe, jeg har noen klare øyeblikk innimellom :-) Selv om jeg er mest i tåka for tiden....

Men det er sant!

Du ligger bare et par uker foran meg,du da :-)

Skrevet

Så kjedelig da!

men du skal drite i hva andre sier, hvis legen din mener du trenger å være hjemme og slappe av så skal du det! De på jobben din kan da vel ikke vurdere det bedre enn legen din!

Skrevet

Åh! kjenner meg så igjen ;) Har vært sykemeldt siden uke 18, grunnet protein i urinen, stress, kynnere og begynnende bekkenløsning! Nå er jeg i uke 25 + 4 og kommer til å være sykemeldt ut svangerskapet pga kraftig bekkenløsning og kynnere!

For all del ikke ha dårlig samvittighet! det hadde jeg, og det gjorde meg mer stresset! jeg var en overarbeidet butikkleder som jobber 10 timer ALENE nesten hver dag! helt utrolig! jeg hadde fare for SA hvis jeg ikke roet meg! No er jeg hjemme og kjeder meg.. men tenker ikke en døyt på jobben! drit i dem..

Håper du blir bedre uansett :D

koooooooooos!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...