Eskimo-07,eskimo mai-10 Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 Har en jobb som ikke kan sies og være helt A4. Jobber mye i perioder og har andre perioder som er nesten helt stille. Har en 50% stilling og er nå inne i en travel periode som varer fra vinterferien til 17.mai. Og med travel betyr det at jeg jobber det dobbelte av hva jeg skal........ Har prøvd å drøfte avlastning med arbeidsgiver, men han hører ikke på det øret. Han sier bare at jeg må jobbe mindre om jeg er sliten. Men hvem skal da ta mine arbeidsoppgaver??? For det er oppgaver som må gjøres, som ikke kan avlyses eller utsettes? Burde ikke han som sjef gått inn og sagt at den og den og den oppgaven kan du la ligge og funnet en vikar som kunne gått inn og tatt de oppgavene? Det heter jo i arbeidsmiljøloven at etter svangerskapsuke 28 skal særlige hensyn tas til gravide arbeidstakere. Litt syte innlegg. Men er det andre som kjenner på noe av det samme? At det ikke blir lagt til rette for at de skal stå i jobb??? Går dere til det skrittet at dere sykemelder dere, eller biter dere tenna sammen og holder ut de siste ukene? Jeg har 6 uker igjen til permisjon.....
Mamma2010:-) Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Hvem som skal ta dine arbeidsoppgaveer hvis ikke du kan jobbe så mye, er ikke din jobb å finne ut av, men arbeidsgiveren din... Jeg fikk ingen forståelse og for min graviditet på min arbeidsplass, og måtte sykemeldes... Ikke noen gunstig situasjon men...
Eskimo-07,eskimo mai-10 Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. mars 2010 Er fullt og helt klar over at det ikke er mitt ansvar å "erstatte" meg selv når jeg må jobbe redusert. Men det ser liksom ikke ut som om verken arbeidsgiver eller kolegaer har forståelse for dette. Vi er en relativt liten arbeidsplass med mange ulike stillinger og profesjoner. Så vi kan ikke så lett gå inn og erstatt hverandre heller......... Tror jeg heller mer og mer mot sykemelding etter påske om ikke ting forandrer seg helt plutselig........ Men så er jeg jo ikke syk heller, fysisk sett er formen veldig ok til å være 31 uker og litt, og hadde fint taklet 50% jobb i tillegg til å være hjemme med jenta på 2......... Men så er det psyken og presset på jobb som jeg ikke klarer å leve helt med........ akk.......... Har så lyst til å jobbe, samtidig som jeg kjenner at det må skje noe for at jeg skal holde ut og ikke gå på noen smell på verken det fysiske eller psykiske plan.
Athravil Skrevet 23. mars 2010 #4 Skrevet 23. mars 2010 Svaret er ganske enkelt, selv om det er frustrerende for oss som er litt pliktoppfyllende. Får man ikke hjelp før man blir sykemeldt, ja da blir ikke alle oppgavene gjort, dette vil føre til enda flere ikke fullførte arbeidsoppgaver når lege må sykmelde pga av arbeidssituasjonen ikke går overens med graviditeten. Når sjefen en dag merker selv hva det vil si at du ikke kan gjøre alle oppgavene/ får klager fra andre om ting som ikke blir gjort, så må han iverksette tiltak - som å fordele oppgaver på andre eller ansette en vikar/ekstrahjelp. Dette må han jo uansett når du går ut i permisjon. Jeg har hatt "samme" sjef selv, og pga av hans treghet til å innse at jeg kom til å bli mer og mer sykmeldt med mine plager så har det ført til at den stakkars vikaren min ble ansatt 2 måneder etter at jeg ble fulltidssykemeldt og hun får mangelfull opplæring siden det er jeg og bare jeg som kjenner alle oppgavene mine... Jeg får heller ikke lov til å gi henne en dag med en liten innføring - for jeg er sykmeldt og har å holde meg langt unna kontoret... Men, det er ikke mitt problem. Jeg har informert på et så tidlig tidspunkt som mulig og bedt om at vikaren ble ansatt mens jeg fortsatt var i jobb for best mulig opplæring av oppgavene og ikke minst lettelse i mine som kunne ført til at jeg var lengst mulig i jobb. Jeg har også tilbudt å ta en av mine gode dager for å gi vikaren opplæring. Da har man gjort sitt, synes jeg.
Eskimo-07,eskimo mai-10 Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 23. mars 2010 Høres kjent ut, Athravil. Jeg kommer nok til å gå til legen i slutten av denne uken eller i påskeuka for å be om sykemelding frem til permisjon. Jeg trives i jobben, men innser at jeg også må ta vare på meg selv nå frem mot fødsel og en liten mini til i huset......... Så får i alle fall ta en prat med legen, og vet at han ikke er sen med å sykemelde meg - ble nemmlig sykemeldt i begynneslen av svangerskapet også fordi jeg bare sov og sov og sov...... Og da ba jeg om en uke sykemelding og fikk tre med en gang, det ble til slutt seks uker den gang. Så får vel manne meg opp og ringe legen snart...........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå