mamma`n til go`jenta♥+baby!<3 Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 greit nok at det er et anonymforum, og det er lett å gjømme seg bak anonym-knappen,men den er vel her for at personer som bare ikke tør å si hvem de er,hvis det er et følsomt tema.. de vil jo bare ha et ordentlig svar på det de lurer på, ikke refs fra andre.. som feks, er du dum?-hvis de ikke vet svaret på noe.. synes dette er unødvendig.. måtte bare få dette fra hjerte.. noen som er enige?
Gjest Tale30 Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Det er fordi mange fortsatt som voksne er de samme mobberne som de var på barneskolen. De har bare lært å skjule det bedre, og det er vel da for fristende å la denne driften løpe løpsk når ingen kan ta dem på det..
mamma`n til go`jenta♥+baby!<3 Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. mars 2010 sant så sant! men det er så ufattelig tragisk! de er så teite..menmen=)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2010 #4 Skrevet 23. mars 2010 Neida, jeg har aldri mobbet, heller stått opp for mobbeofrene..men her lar jeg litt galle og dritt komme ut ja. Jeg er veldig snill irl, kan få litt utløp her.
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 23. mars 2010 #5 Skrevet 23. mars 2010 Ja jeg er enig med deg HI, og syns det er ufattelig trist og kjedelig....
Gjest Tale30 Skrevet 23. mars 2010 #6 Skrevet 23. mars 2010 14:04 Da syns jeg faktisk du skal være like godhjertet her inne som irl. Hva er det som gjør at du har et så sterkt behov for å være kjip mot andre her inne da? (Hvis det er det du er). Det er menensker som sitter bak nickene også, så det er ikke noe bedre å mobbe på nett enn ute i hverdagslivet når folk tross alt kan ta deg på det. Jeg har det rett og slett ikke i meg jeg tror jeg, dette behovet for å tråkke andre ned.
Gjest sug lut Skrevet 23. mars 2010 #7 Skrevet 23. mars 2010 Fordi det virker enklere å kutte hodet av andre enn å vokse noen cm sjøl.
Voilà Skrevet 23. mars 2010 #9 Skrevet 23. mars 2010 Heldigvis er det veldig mye positivt her inne også, da:) Men, det er vel noe med at når noen kan skjule seg bak en anonym-knapp, så kommer virkeligheten frem?
blond Skrevet 23. mars 2010 #10 Skrevet 23. mars 2010 Klart at mange er enige, tråder som denne får alltid mange svar. Også fra dem som setter igang tråder som hetser, eller som svarer ekkelt. Svaret på spørsmålet i overskriften din er at det er mulig. Folk er sure og ekle her fordi de ikke blir sensurert og de lar seg underholde av reaksjonene som kommer.
Gjest Tale30 Skrevet 23. mars 2010 #11 Skrevet 23. mars 2010 Ja, virkeligheten kommer frem når man er anonym. Derfor blir jeg oppgitt over dem som mener at man bare spiller en rolle her inne, og derfor ikke er kjip i virkeligheten selv om man mobber her. Saken er at dersom man mobber på nett, er det en del av personligheten man viser, så det er i aller høyeste grad seg selv man viser frem. Kanskje er man enda nærmere den man virkelig er her inne enn i det virkelige liv hvor man må ta på seg en fasade for å bevare sitt gode rykte.
Pengetreet Skrevet 23. mars 2010 #13 Skrevet 23. mars 2010 Jeg tror mange tar ut frustrasjon her inne og egentlig ikke har det så godt med seg selv eller livet sitt. Så forsvarer de det med at det er bedre enn å la det gå ut over mann og barn... Selv om dette er en "virtuell verden" så sitter det virkelige mennesker bak nickene, og man bør vise litt forsiktighet med hva man bryter ut av seg. Jeg har sett noen grelle eksempler hvor mennesker som er suicidale blir direkte oppfordret til å ta livet av seg! Desverre får mange stygge tråder bli stående altfor lenge på grunn av for få moderatorer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå