Gå til innhold

Når sluttet barna deres med sprinkelseng ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minste er 2 år nå, og sover i ei gammel og ufattelig knirkete sprinkelseng, hehe - vurderer derfor å kjøpe ny, men tenker kanskje at det er like greit å kjøpe vanlig seng, da......? Eller er det aaalt for tidlig ? Det er jo bare veldig kjedelig å bruke masse penger på en seng som bare skal brukes i noen måneder.

Husker IKKE når vi begynte med stor seng til eldste!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi fikk ny, stor seng til jul da hun var 2,5 år.

Gikk superfint og sover hele natten som hun alltid har gjort.

Om jeg var deg, ville jeg ikke kjøpt ny sprinkelseng. Du kommer ikke til å få bruk for en lenge uansett.

Kjøp stor seng du og la henne bli med i butikken å se.

Forbered henne godt på at hun skal i stor seng nå.

Går nok bra:)

Skrevet

1,5 -2 år. De klatra ut, og selv med sovepose ble det en risikosport. I senga si sov de godt og gikk ikke ut. Jeg tror om en bytter tidlig så forstår de ikke at det å gå ut er et alternativ:) Vi gikk rett fra sprinkel til vanlig seng, med sengehest. De sover i sengene sine enda, og vil ha de til behovet for dobbelseng kommer.

Skrevet

Bytta når han var 2 år..

Ville ikke kjøpt ny sprinkelseng.. Kjøp heller vanlig seng du :)

Skrevet

Snuppa fikk juniorseng da hun var rundt 18 mnd. Gikk kjempefint :) Klart hun sto opp igjen litt i begynnelsen, men svært lite og ikke mer enn man til nød måtte regne med :)

Skrevet

Begge våre begynte da de var rundt to år

Skrevet

Førstemann var 1 år og 10 mnd. Andremann var 1 år og 9 mnd.. :-)

Skrevet

Byttet sprinkelsengen med 75x200cm seng da han var litt over 2,5.

Det er 1,5 uke siden, og han sover så godt og legger seg fint til å sove om kvelden. Hadde to kvelder der han stod opp hele tiden, også fant han ut at det ikke var noe poeng lenger.

Skrevet

Takk for innspill alle sammen, jeg er glad jeg forhørte meg litt her. Jeg får se om det går ann¨å sette inn en ekstra skrue her og der, og vente littegrann.

Hm...tviler egentlig ikke på at det kan gå greit å legge dem i stor seng tidlig, men vi har fått en ganske så fantasifull og bøllete liten jente denne gangen....!

Nå ser jeg plutselig for meg ville senarioer hver eneste kveld, hvor hun endevender rommet, drar rullegardinene opp og ned 1000 ganger, tømmer alle bamsene for fyll, tømmer klesskapet og i det hele tatt omøblerer rommet sitt...........- og ikke minst står opp 100 ganger hver kveld....hmmm.......:-)

Skrevet

Hva med å beholde sprinkelsenga på rommet. Små jenter i sprinkelseng. Store jenter som ligger rolig i stor seng :)

Vi har ikke bytta til eldste på 2,5år. Han klatrer ikke ut, og vi vil helst ikke ha han inn på rommet vårt om natta, for da våkner lillebror også

Skrevet

Vesla her er også 2 år og blir snart storesøster. Hun trives bra i den og har ikke begynt å klatre ut, så vi har tenkt å bruke den en stund til. Tenker hun ligger trygt der, og vi vet hvor vi har henne... Har kjøpt brukt sprinkelseng som ser ut som ny til nr 2.

Skrevet

Begge mine va 2-2,5 år når de gikk over til vanlig seng. Dvs de gikk over til en sånn gammeldags barneseng med en liten kant rundt slik at det ikke går an å trille ut av senga. Og det gikk veldig fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...