Panterjenta85 Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 Er av den oppfatning at barn under året ikke skal vekkes når de sover. Altså at de selv våkner når de ikke trenger mer søvn. Her er snupp i seng 19.00 og har nå den siste uka begynt å våkne igjen rundt 24.00 og være lys våken en halvtimes tid. Hun er også klar for å stå opp rundt fem om morran noe jeg syns er en smule tidlig. Nå begynte jeg plutselig å tenke på at det kanskje har noe med dagsøvnen å gjøre. Hun sover en halvtime på formiddagen og så fra 12.15 til nærmere 16.00.... Får hun for mye søvn på dagtid? Innbiller meg at hun trenger det siden hun sover så lenge, men jeg er kanskje bare dumsnill? Har observert at hun ofte sover mer enn hun pleier om hun har kosekluten over ansiktet (ved en tilfeldighet). Da blir det jo varmere enn vanlig. Kan det være at hun nå på våren faktisk har det for varmt i vogna og derfor sover mer enn hun burde?
frk-fryd Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Du får passe på at hun ikke har det for varmt. Vet ikke hvor gammel jenta di er, men tror nok jenta mi sov like lenge på dagtid noen mnd før hun ble året. Nattevåking var normen til hun var ca året. Høres derfor ikke uvanlig ut dette. Å holde barnet våken på dagtid hadde ingen effekt på nattesøvn hos oss. Det er nok bare sånn at ikke alle sover hele natta med en gang.
Panterjenta85 Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. mars 2010 hun er 7 måneder, så har liksom ingen lyst til å begynne å regulere sovetidene hennes. Men noe må jo gjøre at hun plutselig er så mye våken nattestid. Har ikke vært det før. Da har det bare vært å amme henne og legge henne tilbake i senga si. Null problem.. Nå ska hu prate og hyle og leke... Er veldig kjedelig Må vel finne en løsning så hun ikke blir for varm i vogna ja, men det været nå er helt håpløst... Har ingen idé om hvor mye jeg skal ha på henne i vognposen...
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 23. mars 2010 #4 Skrevet 23. mars 2010 Hm.. Sønnen min på bare 5 mnd sover ca 3 timer til sammen på dagtid. Mellom 11-13 (står opp kl 08.00) og fra 17-18. Da er han i seng til 21 og sover til 08.00 dagen etterpå. Kan hende han våkner for å få mat, eller har mista smokken, men bruker som regel å sovne med en gang igjen.
Gjest Skrevet 23. mars 2010 #5 Skrevet 23. mars 2010 Hva med å prøve å droppe formiddagsduppen også heller ta ettermiddagsduppen litt tidligere? Da er det også mulig hun vil legge seg tidligere for kvelden, men det trenger ikke være negativt.
MammanTilEmma❤ Skrevet 23. mars 2010 #6 Skrevet 23. mars 2010 Har ikke peiling på sånt selv, men jenta mi er like gammel.. hun sover en dupp kl 11.00 til 12.30 å den siste har hun fra kl 15.00-15.30 Hun legger seg litt før 20.00 sover da til 8, med en oppvåkning for mat ca kl 3. til vanlig vartfall:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå